Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Digitale alcoholmeter (hoeveel alcohol na wat gedronken bieren)

Gestart door Peter_van_den_Hurk, 22-06-2011 15:50 u

Vorige topic - Volgende topic

Peter_van_den_Hurk

Wie kan mij het merk/type van een goede digitale alcoholmeter adviseren?
Het moet er een zijn die aangeeft hoeveel alcohol er in het lichaam aanwezig is na het proeven-nuttigen van meerdere bieren.
Er staan er diverse op het internet maar de ervaring van een gebruiker zou mijn keuze vergemakkelijken.

hansm

Citaat van: peter.gelder op 22-06-2011  16:20 u[2,5 euro ooit voor betaald. Werkt prima.

Hoe weet je dat?

peter.gelder

Je moet even kijken, ik had er een uit Hongkong, deze is uit de US. Wisselt nogal qua aanbieders. Hij doet het prima, brandt het gele lampje dan weet je dat je moet stoppen.

Ronald_

peter.gelder

Citaat van: Ronald_ op 22-06-2011  16:43 uDe vraag is; hoe accuraat is zo een apparaat?

2 tripels is geel lampje
3 tripels is rood lampje

Zo een beetje dan

Niet zo accuraat als eentje van 300 euro dus.

Gerb

Cisdevésser

Sorry mensen, in mijn ogen gaan alcohol en autorijden echt niet samen.

Bij mij is het of het een of het ander, doe ik het ene, dan laat ik het andere...

Groetjes....Cis

Johannes

Citaat van: Cisdevésser op 22-06-2011  17:59 uSorry mensen, in mijn ogen gaan alcohol en autorijden echt niet samen.

bij mij is het of het een of het ander, doe ik het ene, dan laat ik het andere...

Groetjes....Cis

Helemaal mee eens, alleen niemand heeft het hier over autorijden  ;)

Cisdevésser

Citeerbrandt het gele lampje dan weet je dat je moet stoppen.

Dan heb ik bovenstaande wel niet goed begrepen.

Pas toch op mensen, zulke apparaten kunnen een schijn-veiligheid creëren, geel lampje gaat nog net?... Ik dacht het niet.
Iedereen kent wel iemand uit zijn omgeving die de gevolgen aan den lijve heeft ondervonden, meestal zijn het ook nog de andere weggebruikers die de tol moeten betalen, daarom, rij alcoholvrij.

groetjes....Cis

Peter_van_den_Hurk

Citaat van: Cisdevésser op 22-06-2011  18:48 uIedereen kent wel iemand uit zijn omgeving die de gevolgen aan den lijve heeft ondervonden, meestal zijn het ook nog de andere weggebruikers die de tol moeten betalen, daarom, rij alcoholvrij.

groetjes....Cis

Het gaat er mij ook niet om, om te kijken of ik nog kan rijden.
Ik wil alleen een indicatie of er teveel alcohol in mijn lichaam zit om nog goed te kunnen proeven.

peter.gelder

Citaat van: Cisdevésser op 22-06-2011  18:48 uDan heb ik bovenstaande wel niet goed begrepen.

Pas toch op mensen, zulke apparaten kunnen een schijn-veiligheid creëren, geel lampje gaat nog net?.......ik dacht het niet.
Iedereen kent wel iemand uit zijn omgeving die de gevolgen aan den lijve heeft ondervonden, meestal zijn het ook nog de andere weggebruikers die de tol moeten betalen, daarom, rij alcoholvrij.

groetjes....Cis

Cis, het is ook meer een apparaatje dat de bar rondgaat, dan dat het wordt gebruikt alcoholcontroles te omzeilen. Ik begrijp je punt. Peter

ed

Citaat van: Peter_van_den_Hurk op 22-06-2011  20:18 uIk wil alleen een indicatie of er teveel alcohol in mijn lichaam zit om nog goed te kunnen proeven.

Het maakt niet uit welk lampje er brandt. Als je 1 tripel heb gedronken, dan zijn volgens mij je smaakpapillen al aardig aangetast om nog goed te kunnen proeven. Proeven heeft volgens mij ook niet veel met alcohol te maken.
Het is wel zo, als je veel alcohol heb gedronken, dan weet je de volgende dag misschien niet meer hoe die smaakte. Een goede reden om weer eens opnieuw te gaan proeven. ;D

ed

RobinB

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.