Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Dr. Koetsier Bier (Marten)

Gestart door marten, 15-05-2011 22:46 u

Vorige topic - Volgende topic

marten

Hallo,

Ik heb mij al eerder voorgesteld op het forum, toen nog met de "oude" avatar. Die is nu gewijzigd. Bij mijn promotie kreeg ik van mijn vrouw een logo voor het bier. Die gebruik ik nu als avatar. Ook kreeg ik een glazenset met het logo ingegraveerd!

Nu het eerste bier (weizen, erg lekker :biersmile: ) op dronk is, werd het ook tijd om het etiket te gaan maken! En het resultaat mag er wezen. Ik wil wel graag een foto'tje tonen, maar kom er niet uit hoe ik dit op het forum kan doen. De foto is al verkleind naar 70kB.

Bedankt,
Marten

Herman

Kortweg fotootje ergens op het internet plaatsen en hier linkje plaatsen.

Meer uitleg vind je hier.

RobinB

Ik gebruik altijd picasa, maar een anonieme plaatjes-hoster kan natuurlijk ook. Dan loop je echter wel het risico dat na verloop van tijd de foto's verwijderd worden.

Die glazen die je hebt gekregen, zijn dat ook koetsiersglazen (zoals van Kwak)? :)

Gerb

Leuk, ik ben voornamelijk erg geinteresseerd waar het Dr. gedeelte vandaan komt.

erikgroothuis

Citaat van: Gerb op 16-05-2011  15:18 uLeuk, ik ben voornamelijk erg ge├»nteresseerd  waar het Dr. gedeelte vandaan komt.
Ik gok:
Citaat van: marten op 15-05-2011  22:46 uBij mijn promotie kreeg ik van mijn vrouw een logo voor het bier. Die gebruik ik nu als avatar. Ook kreeg ik een glazenset met het logo ingegraveerd!

Bedankt,
Marten
Bij deze nog Van Harte!
Erik

RobinB

inderdaad, Marten is niet al te lang geleden gepromoveerd, dus nu Doctor.

marten

@Erikgroothuis en RobinB: inderdaad!

En dan hier toch nog het plaatje! (sorry voor de verlate reactie)

@Gerb:
Het logo is in het glas gezandstraald. Het oppervlak wordt daardoor zo ruw, dat je het makkelijk onderscheidt van het gladde glas eromheen. Als het dan nat wordt, wordt het weer 'gladder', waardoor het weer iets minder goed te zien is. En ja, dit komt heel dicht bij waar ik op gepromoveerd ben...  ;D (eigenlijk meer op fluorescentie van stoffen in de huid en de voorspellende waarde daarvan voor hart- en vaatziekten)

@RobinB: Ik moest even opzoeken wat dat is, een Koetsiersglas, maar nee, dat is 'm dus niet. Uit de overlevering van mijn familie blijkt niet echt of ze dit in Drenthe ook al deden, en dus of het in die zin bij mijn naam past... Maar ik zal het zeker in gedachten houden!

Jacques

Dat is een mooi glas. Ziet er zeer professioneel uit!

Lurker

Ik vind alleen de rand met kleuren niet zo. Maar de rest ziet er goed uit.

Nerro

Citaat van: marten op 18-05-2011  21:49 u@Erikgroothuis en RobinB: inderdaad!

En dan hier toch nog het plaatje! (sorry voor de verlate reactie)

@Gerb:
Het logo is in het glas gezandstraald. Het oppervlak wordt daardoor zo ruw, dat je het makkelijk onderscheidt van het gladde glas eromheen. Als het dan nat wordt, wordt het weer 'gladder', waardoor het weer iets minder goed te zien is. En ja, dit komt heel dicht bij waar ik op gepromoveerd ben...  ;D (eigenlijk meer op fluorescentie van stoffen in de huid en de voorspellende waarde daarvan voor hart- en vaatziekten)

@RobinB: Ik moest even opzoeken wat dat is, een Koetsiersglas, maar nee, dat is 'm dus niet. Uit de overlevering van mijn familie blijkt niet echt of ze dit in Drenthe ook al deden, en dus of het in die zin bij mijn naam past... Maar ik zal het zeker in gedachten houden!
Wat gaaf! Ik ben zelf chemicus en promoveer met een beetje geluk op fotochemische verbindingen af (over 4 jaar ;)). Ik kan slechts hopen dat mijn vriendin zoiets doet terzijnertijd!

PS. Het geniale bier "Pauwel Kwak" is een koetsiersbier! Mocht je dit bier ooit imiteren dan kom ik het graag proeven!

Hopmans

Mooi glas!
Dit is afwas bestendig.

Citaat van: Nerro op 31-05-2011  02:27 uWat gaaf! Ik ben zelf chemicus en promoveer met een beetje geluk op fotochemische verbindingen af (over 4 jaar ;)).
Dus voor zonnecellen moeten we bij jou zijn?
 :)

marten

Ik zal die Pauwel Kwak eens gaan proberen. Wellicht zit er dan een imitatie in...  Iets voor ONK2012?

Wat ik ervan gehoord heb, is het glas niet vaatwasser bestendig. Het gezandstraalde schijnt er niet mooier op te worden. Maar ach, na gebruik direct even omspoelen en af en toe gewoon afwassen is natuurlijk ook geen probleem.

Vergelijkbare Topics (7)

42928

Reacties: 6
Gelezen: 1991

33987

Gestart door erdeve

Reacties: 25
Gelezen: 8329

31569

Reacties: 28
Gelezen: 10020

27707

Reacties: 10
Gelezen: 7098

23482

Reacties: 5
Gelezen: 4986

19546

Reacties: 6
Gelezen: 4150

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.