Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Uitbreiden brouwspullen

Gestart door VEMP, 11-07-2010 13:13 u

Vorige topic - Volgende topic

Adrie

Waarom niet? Bovendien komt het wort maar heel kort in contact met de koppeling, dus er zal niets noemenswaardigs oplossen.

biersmurf

Citaat van: Herman op 16-08-2010  15:43 uGa jij ze exporteren naar NL? Dit soort koppelingen kun je bij ons volgens mij alleen in buitenlandse brouwwinkels kopen.

Nee hoor, ;D
Heb een kennis die dit wel heeft.
Zeg het maar, sokken RVS 1/2"' 2/3"
RVS Slangpilaren in elke gewenste maat.
Noem maar op en het is er, natuurlijk met een daarbij behorende prijs :proost:

Erick

Citaat van: biersmurf op 17-08-2010  18:43 uNoem maar op en het is er, natuurlijk met een daarbij behorende prijs :proost:

Een homebrew?  ;D

biersmurf

Citaat van: Erick op 17-08-2010  18:47 uEen homebrew?  ;D

Natuurlijk... niet zelf ook een brouwer natuurlijk!
Wat ik bedoel is dat het er niet om gaat wat je kan maar wie je kent.

RobinB

Citaat van: VEMP op 17-08-2010  16:04 uvan Gardenna alleen PVC.

Gardena is PP, geen weekmakers dus :)

Citaat van: rumour op 16-08-2010  15:50 uDoe RobinB eens een PM, daar ben ik al mee in gesprek, wellicht dat je wat spulletjes mee in een doos kan doen.

Delen in verzendkosten is altijd welkom! ;)
(maar ik weet nog niet welke termijn)

beermenke

Hallo,
Ik heb gewoon de messing versie van koppelingen en kook de gehele koeler nog voor gebruik ca 5 minuten.
Na gebruik wel goed doorspoelen totdat hij schoon is en voor gebruik uitkoken.
Dit werkt met de messing koppelingen prima. Het wort komt toch maar aan 1 kant heet aan de koppelingen en ook nog minimaal
Koelwater is sowieso geen probleem.
Lijkt mij geen probleem. Rudy, anders even op zoek naar de rvs versie maar daar hangt een ander prijskaartje aan
Google even naar De Wildkamp Deze hebben ook heel veel van koppelingen.
Als je  slangklemmen gaat gebruiken is dat zo'n gedoe met loskoppelen. De klikkoppelingen zijn gewoon gemakkelijk.
De playenkoeler is toch het meest infectiegevoelige moment volgens mij, vandaar mijn koken
succes

rumour

Citaat van: Adrie op 17-08-2010  16:27 uWaarom niet? Bovendien komt het wort maar heel kort in contact met de koppeling, dus er zal niets noemenswaardigs oplossen.

Ik haalde vorige week nog een messing koppeling van een mooie RVS tank. De eigenaar klaagde over ijzersmaak in het bier en had de tanks afgeschreven en opgeslagen. Na het verwijderen van de koppeling was er toch meer 'smurrie' dan dat ik normaal bij een RVS koppeling zie. Aan de buitenkant zat roest op scherpe uiteinden die gemaakt waren van messing. Niet geheel bier veilig en ik heb meteen RVS koppelingen besteld.

Het kan een kwestie van slechte kwaliteit messing zijn, het blijft China natuurlijk, dus het kan in NL anders zijn. Ik ga altijd voor het zekere en gebruik RVS.

Adrie

Ik gebruik al ruim zes jaar en 56 brouwsels messing koppelingen en heb nog nooit een metaalsmaak in mijn bier gehad.

VEMP

Dank jullie voor de tips!

VEMP

Zonet wilde ik de koppelingen kopen, maar kwam ik ook kraankoppelingen tegen. Maar deze hebben een rubberen afsluitring. Ben gaan twijfelen, deze zijn veel goedkoper. Maar ik bedacht me net dat er hete vloeistof doorgaat, dat zal dus niet gaan neem ik naar.

Vergelijkbare Topics (7)

16823

Reacties: 201
Gelezen: 69352

16413

Reacties: 103
Gelezen: 49004

28027

Reacties: 15
Gelezen: 6750

5438

Reacties: 7
Gelezen: 3582

9957

Reacties: 20
Gelezen: 7131

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.