Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Henk's Etiketten

Gestart door hstuurman, 15-02-2010 08:18 u

Vorige topic - Volgende topic

hstuurman

Ik ben een voorstander van het mooi afwerken van je product.
sowieso gebruik ik groene "champagneflessen" van 375 ml, mooie flessen!
Hier 3  van mijn etiketten:

Leeghwater

Mooi werk Henk! Ziet er goed uit?
Waarmee heb je ze gemaakt?
Ik denk dat vooral de wodan erg mooi staat op een champagnefles!

hstuurman

De foto's komen van het internet, soms wat bewerkt met Paint.
Het geheel samenstellen met Powerpoint.

Leeghwater

Wow dat je dat kan met paint en pp. Knap hoor. Zou zelf ervoor kiezen om het in Photoshop te doen. Maar dit is erg goed gelukt.

Proost! :proost:

hstuurman

Bedankt voor het compliment

Anton

Mooie etiketten.
Ook het thema is mooi, de oude Germaanse godenwereld.
Verder niks teveel informatie op het etiket, gewoon duidelijk zo.
Maar ik zag in jouw profiel dat je een mini microbrouwerijtje hebt. Twee liter is niet te veel om dan ook nog champagneflessen te moeten vullen. Kun je iets meer vertellen over dit minibrouwen?

:degroeten:
Anton

hstuurman

Hoi Anton,

ik gebruik de kleine champagneflessen van 375 ml, dat geeft zo ongeveer 5 flessen.

Het mini brouwen komt vanwege tijd en ruimtetekort. Naast bier maak ik ook jenever, brandewijn, likeur, kefir, kombucha, brood en yoghurt. Dat is alleen nog maar hobby, ook verbouwen vraagt veel tijd, ik heb dus niet een hele dag de tijd, en kleine hoeveelheden vragen minder tijd.
De installatie is nog theoretisch, voor het maischen gebruik ik mijn stripper voor het destilleren. dat is een 25 l emmer, met daarin los een 10 l emmer. Door het deksel van de 25 zit een koperen spoel (gelijk aan een dompelkoeler, alleen kleiner) waar water door gepompt wordt. Dit water komt uit een 10 l emmer, die met een thermostaat op temperatuur wordt gehouden. De enige verandering die ik heb aangebracht is een emmerzeef in de 25 liter i.p.v. de 10 l, waar de mout ingaat. 1,5 uur een 1-traps infusie, en spoelen maar. Koken gaat gewoon in de pan op het gas.

Ik ben net klaar met de stripper, voor 10 liter alcohol van 40%, dus binnenkort kan er voor het eerst gebrouwen gaan worden.

Henk

Vergelijkbare Topics (7)

22859

Reacties: 2
Gelezen: 2789

38206

Reacties: 3
Gelezen: 2508

2301

Gestart door lagonegro

Reacties: 1
Gelezen: 5140

35250

Gestart door remolen

Reacties: 11
Gelezen: 5045

1879

Reacties: 1
Gelezen: 25618

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.