Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Tom den Hollander - Etiketten

Gestart door Tom den Hollander, 28-10-2009 08:54 u

Vorige topic - Volgende topic

Tom den Hollander

Anouk en ik zijn 9 okt j.l. getrouwd en hadden bedacht om zelfgebrouwen bier als bedankjes te doen.
Voor de Ceremoniemeesters en andere zeer belangrijke mensen hebben we grote Grolsch beugels gebruikt..
Met natuurlijk een etiket dat daarop is geinspireerd.

Voor alle andere gasten hadden we de kleine 25cl twisttop flesjes van Heineken. Met daarin natuurlijk hetzelfde zelfgebrouwen bier.
Ook het etiket is duidelijk op 't origineel geinspireerd.

Er is behoorlijk veel werk in gaan zitten.
Eerst 't origineel scannen. Vervolgens de verschillende vormen in Photoshop overgetrokken.
Maar naar mijn idee mag het resultaat er wezen.
Ik verneem graag wat jullie ervan vinden.
gr. Tom

Muldermans

Ik vind het een origineel idee! En nog mooi uitgevoerd ook!

Maarten

Vet! Grappig man! Daar zullen ze wel van hebben staan kijken...

Trouwens, er staat Leidschendam op het etiket, daar wonen mijn ouders, en daar kom ik dan ook regelmatig. Woon/brouw jij ook daar, of trouw je daar alleen? :D Oh Den Haag zie ik op de kaart.

Tom den Hollander

@Maarten, ik woon in Leidschenveen (is vinex wijk van Den Haag). Ben geboren in Leidschendam en heb tot 2 jaar terug in Voorburg gewoond.
Meestal brouwen we in Leidschendam/Voorburg op 't Clubgebouw van Scouting.

Adrie

Citaat van: Tom den Hollander op 28-10-2009  08:54 u

Plagiaat!

Edgar

Citaat van: Adrie op 28-10-2009  12:00 uPlagiaat!

Gejat én verbeterd dan Adrie! ;)

Tom den Hollander

Ik denk dat de etiketten van de grote biermerken heeel veeel worden nagemaakt...
Leuk etiket Adrie, of hij is gebaseerd op een iets ouder Heineken etiket of je hebt er beter je eigen draai aan weten te geven...

in ieder geval chapeau

Adrie

Hij is inderdaad al 6 jaar oud.

Tom den Hollander

Mocht men geinteresseerd zijn in de photoshop files dan kan je me PBen of mailen...
(zijn natuurlijk wel zeer grote files :-D)

Leeghwater

Hai tom,

Dat ziet er profi uit. Maar waarom heb het jezelf zo moeilijk gemaakt met Photoshop? als je op dit niveau kan photoshoppen kan je ook met illustrator overweg.
Dan was je waarschijnlijk 7x zo snel geweest en had je geen bestanden van 80 mb gehad.
Ben wel benieuwd heb je er PSD files van? (met lagen en de hele reut?) (kan ik meteen even kijken hoe profi je bent!  ;))

Proost!

Derob

Mooi gedaan!

Het weggeven van bier bij speciale gelegenheden (huwelijk, geboorte,..) is een leuk idee. Alleen jammer dat je er zoveel flesjes mee kwijtraakt  :-\

Gefeliciteerd trouwens!

Tom den Hollander

@Leeghwater,  ik heb de PSD files met lagen en al.  Heb gewoon een paar cursus DVDs (5) gekeken van de Photoshop Top Secret Course en draai Photoshop CS4 portable (kan dus ook vanaf stick gedraaid worden).
Ben verder nog niet bekend met illustrator. En heb eigenlijk een nieuwe PC nodig omdat mijn oude 't allemaal slecht aankan. Mocht je geinteresseerd zijn in de files dan moeten we even kijken hoe we die bakbeesten overkrijgen. Ik kan ze evt op een FTP servertje knallen.

@Derob, ja dat is inderdaad 't jammere van 't weggeven.. je hebt er steeds minder. We hebben in totaal zo'n 300 x 25cl plus nog ik geloof 11 liter aan grote beugels gebotteld.

Is overigens niet aan te raden om die plastic etiketten van die kleine flesjes af te halen. Ook blijkt dat ze niet allemaal even lekker sluiten. Verscheidene gasten van onze bruiloft  melden dat ze het flesje op de terugweg al leeg moesten drinken ivm zacht sissen.

Hieronder een foto van hoe de bedankjes waren opgesteld. Met daarin dus wat foto's van 't moment dat 't bier werd gebrouwen.

gr. Tom

Vergelijkbare Topics (7)

35858

Reacties: 4
Gelezen: 3199

2077

Reacties: 11
Gelezen: 6138

13978

Gestart door jasperv

Reacties: 3
Gelezen: 3764

12195

Reacties: 24
Gelezen: 7933

34804

Reacties: 3
Gelezen: 3309

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.