Reclame kleine commerciële brouwerijen op dit forum

Gestart door Oscar, 18-05-2009 01:26 u

Vorige topic - Volgende topic

Oscar

Deze draad is afgesplitst. Zie hier voor de oorspronkelijke draad. Sommige van de onderstaande berichten zijn aangepast zodat deze alleen nog betrekking heeft op het promoten van bier door sommige kleine commerciële brouwers.  De verwijderde gedeelten van deze berichten staan in de oorspronkelijke draad.

Nog een opmerking die ik gehoord heb is dat er (klein) commerciële brouwers zijn die dit forum gebruiken/misbruiken om hun bier te promoten. Ikzelf zie hier weinig kwaad in, maar schijnbaar zijn er mensen die dit als minder positief ervaren, en denken "Plaats dan gewoon een advertentie op dit forum waar je netjes voor betaald".

Nerro

Geen onterechte opmerking naar mijn mening, aan de andere kant van de medaille worden de grote namen hier ook veelvuldig gebezigd door de leden. Waarom dan die kleinere niet af en toe hun eigen naam zouden mogen noemen is dan natuurlijk maar de vraag. Zo lang het niet uitloopt op keiharde reclame is er niet echt veel mis mee toch?

JWVG

Die opmerking over (sluik)reclame is er misschien wel eentje om eens over na te denken. Het probleem is wel een beetje dat ik (en anderen met mij, denk ik) me vrij voel om kritiek te leveren op de grotere jongens en kleinere jongens die niet actief zijn op het forum, maar dat ik het lastig vind om iets kritisch te zeggen over kleine brouwers die ik hier op het forum persoonlijk ken. Omgekeerd hebben die er minder moeite mee om hun eigen bier te promoten. Dat geeft wel een 'bias'.  Ik lig er niet bepaald wakker van, maar ik vraag me wel af wat de beheerders daar van vinden.

:degroeten: JW.

Jacques

Deze kritiek kan alleen maar slaan op Martin, Wesley en Kees. Het gaat hier om hobbybrouwers die het hobbyisme voorbij zijn. Ze delen regelmatig hun ervaringen en uiteraard komen daarbij producten aan bod die zij produceren. Niet zo veel mis lijkt mij. Dit is toch wat anders dan echt reclame maken.

JWVG

Zoals gezegd - ik lig er niet wakker van. Maar het is natuurlijk niet alleen het delen van ervaringen - ze zijn subjectief, en dat snap ik overigens ook volledig! Ik heb nog nooit een kleine brouwer zijn eigen bier keihard horen afkraken, terwijl ze daar met andere bieren minder moeite mee hebben.

Maar goed, dit moeten we niet groter maken dan het is. Ik reageerde even op Oscars' mail.

Citaat van: Jacques op 18-05-2009  08:46 uDeze kritiek kan alleen maar slaan op Martin, Wesley en Kees.

Nee - deze 'kritiek' kan alleen maar slaan op Martin en/of Wesley en/of Kees. En dat is iets anders.

Adrie

Wat betreft het pluggen van bieren, denk ik dat dat logisch is. De genoemde brouwers zijn al lang actief op dit forum en hebben hun steentje meer dan bijgedragen aan het vergroten van kennis over brouwen onder hobbybrouwers door het delen van hun kennis en ervaring. Hiervoor past niets anders dan hulde en dankbaarheid. En ik heb er geen enkele moeite mee dat zij dan af en toe hun bieren promoten.
Als andere professionele brouwers hun bieren ook willen promoten, moeten zij eerst maar eens mee discussiëren en hun steentje bijdragen aan het vergroten van kennis over brouwen.

Jacques

Citaat van: JWVG op 18-05-2009  09:08 uNee - deze 'kritiek' kan alleen maar slaan op Martin en/of Wesley en/of Kees. En dat is iets anders.

Volgens mij zoek je nu spijkers op laag water. De kritiek kan uiteraard gezamenlijk en individueel gericht zijn.

JWVG

Citaat van: Jacques op 18-05-2009  09:31 uVolgens mij zoek je nu spijkers op laag water. De kritiek kan uiteraard gezamenlijk en individueel gericht zijn.

Misschien heb je gelijk - maar ik zou het vervelend vinden als iedereen zich aangesproken voelde. Overigens wil ik geen verstoppertje spelen - als de brouwers mij in een pb willen vragen of ik hen bedoel, laat ik dat natuurlijk weten.

Citaat van: Adrie op 18-05-2009  09:24 uWat betreft het pluggen van bieren, denk ik dat dat logisch is. De genoemde brouwers zijn al lang actief op dit forum en hebben hun steentje meer dan bijgedragen aan het vergroten van kennis over brouwen onder hobbybrouwers door het delen van hun kennis en ervaring. Hiervoor past niets anders dan hulde en dankbaarheid. En ik heb er geen enkele moeite mee dat zij dan af en toe hun bieren promoten.

OK, fair enough. Ik was gewoon benieuwd hoe jullie hierover denken.

EBC

Als je kritiek hebt, zet het dan in een draad, dan kunnen we er iets mee. Geruchten zijn er altijd...

Ik zie nooit echte reclame van kleine brouwers, toch  niet iets dat een concurrentiepositie zou verbeteren. Of heb ik iets gemist?
En dan nog...de verkrijgbaarheid van die bieren is zo beperkt, dat het nauwelijks indruk maakt.

Bas G

Aankondigingen van festivals en meldingen van verkooppunten of nieuwe bieren, tja, ik vind de term 'reclame maken' hier toch een beetje zwaar. Het gaat immers om collegabrouwers, en die kun je toch best steunen op deze schaal lijkt me.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me meer verbaasde over de draad die een cateraar is begonnen om z'n diensten bekend te maken, dat leek in mijn ogen meer op reclame, temeer omdat het hier geen bier betrof maar een cateringservice. En die beste man is ook volop gesteund en overladen met suggesties voor z'n nieuwe site.

De-Geert

Ik denk niet dat het hier draait om het aankondigen van festivals en nieuwe bieren, maar om het niet echt subtiel afkraken van bieren van concullega's.

Adrie

Citaat van: Bas G op 18-05-2009  10:51 uIk moet eerlijk zeggen dat ik me meer verbaasde over de draad die een cateraar is begonnen om z'n diensten bekend te maken, dat leek in mijn ogen meer op reclame, temeer omdat het hier geen bier betrof maar een cateringservice. En die beste man is ook volop gesteund en overladen met suggesties voor z'n nieuwe site.

Daar heb je een punt. Ik vind ook dat we dat in het vervolg niet meer moeten doen. Als een ondernemer tips wil over zijn website, zoekt hij daar maar andere gremia voor.

Adrie

Citaat van: De-Geert op 18-05-2009  11:01 uIk denk niet dat het hier draait om het aankondigen van festivals en nieuwe bieren, maar om het niet echt subtiel afkraken van bieren van concullega's.

Het staat die conculega's vrij om hier een weerwoord te geven. En bovendien moet iedereen goed beseffen dat er hier op het forum slechts meningen staan en geen feiten. Iedereen mag van een bier vinden wat hij wil en dat hier ventileren. Als iemand een bier slecht vindt, wil dat niet zeggen dat het een slecht bier is.

De-Geert

Klopt.
Ik vind wel dat een professionele brouwer hier iets anders mee om zou mogen gaan dan een "consument". Al was het maar vanwege het feit dat er sprake is/kan zijn van concurrentie.

Adrie

Citaat van: De-Geert op 18-05-2009  11:10 uIk vind wel dat een professionele brouwer hier iets anders mee om zou mogen gaan dan een "consument". Al was het maar vanwege het feit dat er sprake is/kan zijn van concurrentie.

Dat ben ik met je eens. Maar ik denk dat de profs hier op het forum dat zelf ook heel goed beseffen.

De-Geert

Maarten

Bekijk het ook eens van de kant van de kleine commerciele/professionele hobbybrouwers. (Martin etc)

Als zij hier weerstand krijgen, over hun eigen bier, of over wat ze zeggen over 'concurrenten', zullen zij zich hier wellicht minder welkom voelen. En juist terwijl hun standpunt hier veel waard is. Zij zijn zo ervaren en kundig, dat ze hun bier op de markt hebben kunnen brengen. De kennis en meningen die zij hebben moeten we volop respecteren! Ikzelf vind het erg leuk om over de ontwikkelingen rond uit de hand gelopen hobbyisten te horen. Ook hun mening over commercieel bier, is net zoals de mening van anderen, volledig welkom. Ook waardeer ik het gebaar om recepten e.d. openbaar te houden enorm! Het zou leuk zijn als meer brouwers, ook van grotere brouwerijen, dat ook zouden doen. En dat geldt dus ook dezelfde 'kleine commercielen' van nu, als/wanneer ze niet klein meer zijn.

Iedereen is zelf handig genoeg om hun mening op waarde te schatten, en te bepalen in hoeverre concurrentie invloed heeft gehad daarop. Let daar zelf op, dan is elke vorm van censuur of wat dan ook overbodig op dit vlak.

De-Geert

Citaat van: Maarten op 18-05-2009  11:32 uEn juist terwijl hun standpunt hier veel waard is. Zij zijn zo ervaren en kundig, dat ze hun bier op de markt hebben kunnen brengen. De kennis en meningen die zij hebben moeten we volop respecteren!
Precies! Juist daarom is enige nuance in sommige gevallen gewenst. Maar goed,  misschien moet ik het hier maar bij laten. De meerderheid gaat hier uitstekend mee om.
CiteerIkzelf vind het erg leuk om over de ontwikkelingen rond uit de hand gelopen hobbyisten te horen. Ook hun mening over commercieel bier, is net zoals de mening van anderen, volledig welkom. Ook waardeer ik het gebaar om recepten e.d. openbaar te houden enorm! Het zou leuk zijn als meer brouwers, ook van grotere brouwerijen, dat ook zouden doen.
Helemaal mee eens!

Nog even aan toevoegen: ik vind het leuk om te horen als "de commerciele hobbybrouwers" nieuw bier lanceren of iets dergelijks. Dit soort "pluggen" heb ik absoluut geen bezwaar tegen. Ik hoop ook dat hun bier in Wageningen verkrijgbaar wordt ;D.

JWVG

Citaat van: Maarten op 18-05-2009  11:32 uEn juist terwijl hun standpunt hier veel waard is. Zij zijn zo ervaren en kundig, dat ze hun bier op de markt hebben kunnen brengen. De kennis en meningen die zij hebben moeten we volop respecteren!

Dat ben ik wel met je eens - het is een enorme heisa om dat te doen, en dat vergt veel vaardigheid. Ik zou het zelf niet willen, en ik zou het zelf niet kunnen. Overigens wil ik er dan weer wel bij aantekenen dat het dan ook vooral om commerciele en praktische vaardigheden gaat. In mijn ervaring is het, om een geslaagde commerciele brouwer te worden, weliswaar nodig om een goede brouwer te zijn, maar niet per se een uitstekende (en ik ken zelfs slechte brouwers die toch commercieel succes hebben - maar dan bedoel ik niemand op dit forum). Marketing is super-belangrijk! Daar wil ik niets flauws mee zeggen over de commerciele brouwers op dit forum (echt niet). Maar: ik heb wel een beetje in mijn hoofd wie ik nou echt een heel goede brouwer vind op dit forum, naar wie ik met wat meer belangstelling luister dan naar anderen, en dat zijn niet altijd (maar wel soms) de commerciele jongens.

Citaat van: Maarten op 18-05-2009  11:32 uOok waardeer ik het gebaar om recepten e.d. openbaar te houden enorm! Het zou leuk zijn als meer brouwers, ook van grotere brouwerijen, dat ook zouden doen. En dat geldt dus ook dezelfde 'kleine commercielen' van nu, als/wanneer ze niet klein meer zijn.

Dat ben ik echt helemaal met je eens!  :groots:

Vergelijkbare Topics (7)

35570

Reacties: 11
Gelezen: 4028

24544

Reacties: 48
Gelezen: 20522

42714

Reacties: 8
Gelezen: 2099

28371

Reacties: 20
Gelezen: 10424

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.