Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Etiketten van Epiphonix

Gestart door epiphonix, 08-09-2008 18:57 u

Vorige topic - Volgende topic

epiphonix

Mijn eerste brouwsel kreeg de naam "Den Eerste" (Let op de lichte aanwijzing naar mijn studies)

Mijn tweede brouwsel: "Ikke en Gij"

RobinB

Op zich leuk, maar ik kan er (bijna) niks van lezen...

bazje

Citaat van: RobinB op 08-09-2008  19:08 uOp zich leuk, maar ik kan er (bijna) niks van lezen...

Bij mij kun je bijna weglaten..

Oscar

Wat opbouwende kritiek dan maar:

Echt mooi is vind ik het etiket niet... veel te druk en als die structuurformules draagt niet bij aan de amusementswaarde van het bieretiket. Misschien als je dit aan een groep bierdrinkende organisch chemische biernerds laat zien dat hun de lol er van inzien... :D :D. Met de grafische proggie's van deze tijd moet het toch mogelijk zijn er iets veel leukers van te maken...

EBC

Ik vind ze wel leuk! Eens iets anders dan die altijd zo nostalgisch ambachtelijk aandoende plaatjes.

Heb je den eerste echt gepasteuriseerd?

Jacques

Ik vind het eerste etiket ook grappig. Dit biertje komt toch niet in de winkel. Dan is het toch niet erg dat een nerduitstraling heeft. Je vrienden kennen je beter dan wij dat doen hier op het forum. Die zullen het ongetwijfeld wel snappen.

Drents Hopbier

Citaat van: epiphonix op 08-09-2008  18:57 uMijn eerste brouwsel kreeg de naam "Den Eerste" (Let op de lichte aanwijzing naar mijn studies)

Het eerste etiket kon ik met een ander programma nog net lezen. Het tweede etiket niet meer volledig.

Op het eerste etiket staat de zin 'Bekijk 't nuchter. Dan moet de volgende zin 'Dit bier drink je met verstand ook met een hoofdletter beginnen.
Ook mijn vraag is of dit bier gepasteuriseerd is. Zo ja, waarom? Zo niet, waarom zet je dat dan op het etiket?

Verder vind ik met zoveel uitleg over de chemie (of de formules kloppen heb ik niet bekeken) die komt kijken voordat het bier klaar is, dat je bij natuurlijke ingrediënten ook wat uitgebreider had mogen zijn.

En de e 33 cl is (neem ik aan) niet verantwoord. Of zijn de flesjes met een buret gevuld?

Vond Evelien het ook een drinkbaar bier?

Hopbier

bazje

Ondanks dat ik het niet kan lezen vind ik wel dat het een goed etiket is!
Of het nu wel officieel 33 cl is maakt niet uit,
Of de formules kloppen maakt ook niet uit,
Of het wel of niet gepasteuriseerd is maakt natuurlijk wel wat uit!
Dit is iets wat wel of niet met het bier is gebeurd en tot iets moet leiden.
De amusumentswaarde van het etiket is klasse en er valt wat te kijken en te lezen.
Zo ontstaat er gesprekstof over het bier en hoe je tot het resultaat bent gekomen.
Zover als ik het kan ontcijferen is er nagedacht over het bier en dan niet alleen over het recept !

Drents Hopbier

Citaat van: bazje op 09-09-2008  12:06 uOf de formules kloppen maakt ook niet uit,

Afgezien van mijn andere commentaar: de formules zijn duidelijk het hoofdonderwerp van het etiket. En als die met de studie verband houden, moeten ze zeker kloppen.

Hopbier

Nicolaas

Het zijn mooie etiketten,die vooral de goesting om dit bier uit te proberen
stimuleren.
Dus als ik ze in Berlaar in het winkelschap zie staan neem ik ze mee.

epiphonix

Citaat van: Drents Hopbier op 09-09-2008  11:28 u...

En de e 33 cl is (neem ik aan) niet verantwoord. Of zijn de flesjes met een buret gevuld?

Vond Evelien het ook een drinkbaar bier?
...

' t was in beugelflesjes.
Evelien vond het eerste een goed biertje, t tweede wat minder (was een opschaling van 15 L naar 100 L)

Het moet een komma zijn, dus: "Bekijk 't nuchter, dit bier drink je..."

Ik weet niet waarom het zo onduidelijk is geworden, op de flesjes staat het luid en duidelijk.

Het tweede etiket handelt over de 3 jaar durende studies en "...dan zie je tussen de belletjes het liefste snoetje van de wereld" (allen in koor: ooooh).

Mijn bierbrouwen is een spin-off van een project. Momenteel ben ik -ahum- "bachelor in de chemie". Vandaar de chemische formuletjes, ze kloppen hoor, het komt erop neer dat je van zetmeel "O-O-O-O..." enkelvoudige suikers maakt: "O", de ringstructuur gaat open: "<  >" en uiteindelijk breekt dit in iets van "L" + "-" snap je, een beetje?

"O" (suiker) --> "< >" (rechte ketens) --> "L" (alcohol) + "-" (klein molecule CO2)

EDIT: ja het was gepasteuriseerd (36 flesjes), maar dat doe ik met 20 bakken bier niet meer :)

RobinB

Wat was de reden dat je het gepasteuriseerd hebt?

epiphonix

Citaat van: RobinB op 11-09-2008 &nbsp;11:42 uWat was de reden dat je het gepasteuriseerd hebt?
Niet te veel flesjes en eerste brouwsel? Heb je dan ook niet het voordeel dat alle flesjes dezelfde smaak houden? Dat de smaak van een flesje dat je volgende maand open doet of van een dat je vandaag open doet hetzelfde is.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.