Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Live uitzending brouwdag via Internet. Mogelijk of niet?

Gestart door Rowan Huigen, 28-11-2010 22:32 u

Vorige topic - Volgende topic

Rowan Huigen

Beste forumers,

Een simpele vraag maar ik denk met een lastig uitvoerbaar antwoord.
Heeft er ooit iemand zijn brouwdag live uitgezonden op internet.
Niet dat ik dit nu meteen van plan ben.

Zo ja. Was dit eenvoudig te realiseren want je belast het net en de provider dan al gauw enwel voor z'n 4 tot 5 uur.
Dit lijkt mij namelijk een geweldige ervaring.
We kan en wil hier meer over vertellen in dit topic?

Gr. Rowan  :brouwen:

Oscar

Citaat van: Rowan Huigen op 28-11-2010  22:32 uHeeft er ooit iemand zijn brouwdag live uitgezonden op internet.

Ja !! Met behulp v/e webcam. Geen video streaming maar gewoon plaatjes/foto's welke regelmatig werden ge-update. Grappig om te doen..maar veel werk, want ik had toen een pagina die ik update te met de info waar ik mee bezig was...

korek

Is bijna niet te doen in je eentje. Ik heb wel eens een filmpje gemaakt van een brouwdag, maar erg amateuristisch.

Oscar

Citaat van: korek op 28-11-2010  22:49 uIk heb wel eens een filmpje gemaakt van een brouwdag, maar erg amateuristisch.

Tsja...bekijk dan BrouwTV.... ;)

Rowan Huigen

Ja ken ik.
Heb 3 of 4 uitzendingen gezien.
Zag er leuk uit, heb de uitzendingen nog op mijn USBstick staan.

Gr. Rowan  :slaperig:

aldo

Voor je allerlei dingen gaat uitproberen is de vraag, hoeveel mensen volgen je live-stream? , live klinkt stoer maar als er maar een paar kijkers zijn op dat moment is het wel een boel werk voor die paar kijkers.
Weet je wie er gaan kijken is een messenger als msn met webcamverbinding natuurliijk een optie, heb je geen idee wie er gaan kijken (en vooral wanneer) lijkt mij een youtube filmpje met eventueel link naar de totale film een betere manier.

Wil je toch live streamen (misschien alleen al omdat het kan ;-) ) kijk dan eens op: http://nl.justin.tv/

EBC

:slaperig:

Brouwen is leuk om te doen. Maar om nu naar een scherm te kijken hoe een ander het doet...o wat saai. Zeker met een HERMS. Nee, ik denk niet dat ze aan de buis gekluisterd zullen zitten.

Technisch is het natuurlijk gewoon mogelijk met een webcammetje. Ik denk niet dat je provider daar moeite mee heeft. Wel je abonnement checken, hoeveel GB je mag verzetten.

Hopmans

Citaat van: EBC op 29-11-2010  08:56 uBrouwen is leuk om te doen. Maar om nu naar een scherm te kijken hoe een ander het doet...o wat saai.
Zeker met een HERMS. Nee, ik denk niet dat ze aan de buis gekluisterd zullen zitten.
Ik denk het ook niet.
Als ik naar mijn brouwmaat ga om te brouwen, dan is het aan de salontafel zitten met
een pot bier. Ondertussen kijken we af en toe op het beeldscherm van zijn labtop of
de HERMS buiten nog werkt volgens het programma.

Albertus

Geef mij maar BrouwTV, onder strakke regie en met deskundig commentaar.

Bert

Huub Krekels

Brouw TV vind ik ook leuker.

Dat meen ik echt!!!!

Oscar doet dit prima. :proost:

RobinB

Live lijkt me ook niet het meest enerverende inderdaad.
Brouwen duurt lang met veel wachttijd.

Als je het eea filmt en na afloop condenseert tot een leuk filmpje op YouTube bijvoorbeeld, dan heb je volgens mij wèl iets leuks in handen. Bijkomend voordeel is dat iemand het een andere dag ook nog kan zien, terwijl met een live-stream gemist gemist is toch?

Vergelijkbare Topics (7)

27982

Reacties: 2
Gelezen: 1541

4276

Reacties: 15
Gelezen: 6254

42392

Reacties: 15
Gelezen: 2799

32335

Reacties: 16
Gelezen: 4806

28702

Reacties: 14
Gelezen: 5717

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.