Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brouwen met Smaragd hop

Gestart door RienP, 08-02-2015 00:08 u

Vorige topic - Volgende topic

RienP

Uit eigen tuin heb ik behoorlijk wat Smaragd geoogst al in het eerste jaar (ik had mazzel). Nu heb ik nog steeds 400 gram in de vriezer zitten en ben een beetje op zoek naar inspiratie voor bierrecepten. Een blonde heb ik er al eens mee gebrouwen (en smaakte goed) en een IPA of Saison behoort uiteraard ook tot de mogelijkheden.
Heeft iemand verder nog ervaringen in verschillende bierstijlen met deze hop? Ik ben vooral benieuwd naar wat minder voor de hand liggende combinaties.

seed7

Vorig jaar heb ik er een Pils mee gemaakt, beviel goed.

Ingo

Oscar

Citaat van: RienP op 08-02-2015  00:08 uNu heb ik nog steeds 400 gram in de vriezer zitten en ben een beetje op zoek naar inspiratie voor bierrecepten.

Pfff, ik mis echt creativiteit op dit forum. Brouw er gewoon een mooi gehopt bier mee, of dit nu een donker is of  mooi gehopt blond of bruin bier is, maakt niet uit. Brouw er een mooi bier mee en wees creatief en durf te brouwen!  Kom op zoveel kan er niet fout gaan... :)

RienP

Nou als beginnend moutbrouwer twijfel ik nog wel eens over wat bij elkaar kan. Verschillende smaken kunnen botsen dacht ik. Aangezien de recepten die ik online vind zich met name op blond bier richt, was ik op zoek naar wat andere ervaringen.
Ik ben niet iemand die erg hecht aan stijl, zolang het maar lekker bier is. Misschien maar eens een stout of zo er mee brouwen dan.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.