Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Zwarte Kater - Mild Ale

Gestart door Gerb, 27-06-2008 18:43 u

Vorige topic - Volgende topic

Caspar

Ik denk ook dat het aan de mout ligt hoor, maar daar heb ik eerder al over gepost.

MO

Ik heb het niet over Brett gehad gelukkig. Een licht zuurtje proefde ik, dat hoeft inderdaad geen infectie te zijn.

Gerb

Zo, ik heb heel de dag over dit probleem na kunnen denken en volgens mij ben ik eruit. In beide bieren (Mild en Espresso Stout) heb ik een gedeelte zelfgebrande mout gebruikt. Nu kan ik mij voorstellen dat er bepaalde stoffen in het kaf een 'zurige' smaak kunnen afgeven. Ik denk dan aan vetzuren of tannines o.i.d.

Caspar

Daar zou je wel eens de oorzaak te pakken kunnen hebben. Heb je de mout wel eens los geproefd?

Gerb

Ja, maar nooit echt gelet op enige zurigheid. Het smaakt granig en notig. Bij het gebruik van zwarte mout (in het algemeen), wordt het wort ook altijd zuurder. Weet iemand hoe dat komt?

Jacques

Citaat van: Gerb op 04-11-2008  16:49 uBij het gebruik van zwarte mout (in het algemeen), wordt het wort ook altijd zuurder. Weet iemand hoe dat komt?

Goeie vraag. Zelf weet ik hier ook niet het antwoord op.

Edgar

Wachtwachtwacht dit heb ik geweten... Iets met die fosfaatbuffers... *zoekt*  meer oplosbare fosfaten in donkere mout? Kan dat?

Vergelijkbare Topics (7)

37228

Reacties: 4
Gelezen: 1269

17879

Reacties: 8
Gelezen: 4380

43966

Reacties: 3
Gelezen: 696

25304

Reacties: 60
Gelezen: 21668

9727

Gestart door oranjeboombiertje

Reacties: 32
Gelezen: 7870

30745

Reacties: 10
Gelezen: 4693

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.