Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Zware IPA

Gestart door oranjeboombiertje, 22-04-2008 22:27 u

Vorige topic - Volgende topic

EBC

Ok Wesley, ik denk dat het zo inderdaad heel goed gaat.
Maar het is wel wat anders dan je starter continu 24 uur lang te beluchten...toch?

oranjeboombiertje

Zeker maar dat heb ik wel gedaan bij de originele starter (1e generatie van deze gist dus). Die heeft volgens mij zelfs meer dan 24 uur belucht. De eerste generatie is van 1052 uitvergist naar 1010, 81% svg dus. Ik geloof nogsteeds in (lang) geluchte starters, ik belucht alleen mijn brouwsels niet meer omdat het niet nodig is.

:degroeten:
Wesley

oranjeboombiertje

Zo, vandaag eens een zware IPA open getrokken. Dit bier heeft sinds het bottelen staan rijpen omdat ik hem te scherp vond toen het jong was. Die scherpe smaakjes zijn er helemaal af en nu is het een heel bitter bier met veel alcohol (dat proef je goed). De hogere alcoholen/esters vallen nu niet meer zo op als net na het bottelen. Dit is echt een lekker bier geworden :lekkerbier:

Wesley

Caspar

Hoi Wes,

Dit bier wil ik wel ruilen tegen mijn Imperial IPA op het MTG. Beide bieren hebben bijna de zelfde vergistingsgraad, bitterheid en sterkte. Cool om naast elkaar te proeven :proost2:.

oranjeboombiertje

Ik ben altijd in om te ruilen. Kom je ook naar het alt festijn of alleen naar de hobbybrouwendag?

Wesley

Caspar

Nee ik kom niet naar het alt-festijn... ik heb geen tijd gehad om een alt te brouwen :-\.

oranjeboombiertje

Ok, dan wordt het de hobbybrouwendag :proost2: Tegen die tijd loop ik misschien nog net stage bij Frans dus kan ik zorgen dat ik voldoende ruilbieren heb staan daar :)

Wesley

Caspar

Citaat van: Oranjeboombiertje op 17-08-2008  22:28 uOk, dan wordt het de hobbybrouwendag :proost2: Tegen die tijd loop ik misschien nog net stage bij Frans dus kan ik zorgen dat ik voldoende ruilbieren heb staan daar :)

Wesley

Cool, heb je trouwens goed gefixed, die stageplek :proost2:.

Vergelijkbare Topics (7)

29209

Reacties: 12
Gelezen: 3370

19371

Gestart door havu

Reacties: 7
Gelezen: 2805

40477

Reacties: 3
Gelezen: 889

31938

Reacties: 10
Gelezen: 3150

23581

Gestart door ale-x

Reacties: 1
Gelezen: 1754

42498

Gestart door Bvk1983

Reacties: 23
Gelezen: 2786

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.