Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Jack-op recept gezocht

Gestart door Tirret, 25-02-2008 14:52 u

Vorige topic - Volgende topic

Tirret

Ik zou willen beginnen met brouwen. Graag had ik het recept gevonden voor een Jack-op te hermaken.
Deze is sinds kort volledig door Inbev uit de handel gehaald omdat het niet rendeerde :'(.
Als iemand mij kan helpen. Zou ik het graag horen.

Met vriendelijke groeten, Maarten

Oscar

Wat voor een bier was een jack-op ?? Als deze niet meer in de handel is wordt een kloon natuurlijk erg moelijk, maar als je het type weet, en misschien wat smaak omschrijvingen kunt geven kunnen we een eind komen

Tirret

Citaat van: Oscar op 25-02-2008  15:06 uWat voor een bier was een jack-op ?? Als deze niet meer in de handel is wordt een kloon natuurlijk erg moelijk, maar als je het type weet, en misschien wat smaak omschrijvingen kunt geven kunnen we een eind komen

Dit heb ik inderdaad. Het is nog heel zelden te vinden. Maar ik heb een website met een korte omschrijving over de gisting. Dit kan misschien al iets verder helpen  Http://home.scarlet.be/bierliefhebber/HTML/Bier/Jack-op.html. Ik zal eens zoeken in de buurt dat ik nog een flesje kan vinden. (Ik heb trouwens nog een leeg flesje staan misschien moet ik de ingrediĆ«nten van het etiket eens overtypen?
Mvg, Maarten

Edit: Op het etiket staat dus niets op. Wat ik wel nog heb gevonden is een vol flesje Jack-op van de jaren 50. Al denk ik niet dat dit bruikbaar kan zijn? Of vergis ik mij?

Mvg, Maarten

Oscar

Citaat van: Tirret op 25-02-2008  15:19 u(Ik heb trouwens nog een leeg flesje staan misschien moet ik de ingrediĆ«nten van het etiket eens overtypen?

hmm laat me raden : mout, hop, gist en water... ;D

Tirret

Citaat van: Oscar op 25-02-2008  15:28 uhmm laat me raden : mout, hop, gist en water... ;D

Zelfs dat niet :p

Oscar

Ik heb ff naar je link gekeken: je wilt dus een vlaams-bruine maken. Dan heb ik hier wel een mooi uitgangspunt voor een recept en dan vergisten met een Rodenbach-achtige gist of een lambiekblend...

Tirret

Als dit wat aangepast wordt, kan het zeker een goed uitgangspunt zijn. Jack-op is geen echt sterk bier.
Maar het is zeker het proberen waard. Bedankt.

Oscar

Citaat van: Tirret op 25-02-2008  15:40 uJack-op is geen echt sterk bier.

Invoeren in BrouwVisie en je hoeft alleen het begin SG aan te passen, dan ff kijken naar de hopstort en je hebt een soortgelijk bier...

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.