Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Kulsj - Werelds recept

Gestart door Herman, 16-05-2007 21:38 u

Vorige topic - Volgende topic

RobinB

Oja, dat was ook zo! :)
Zou wel interessant zijn om tzt nog weer (experimenteel) 3 x 5 L te maken met resp. deze blend, de 1007 en de 2565, kijken waar de blend het meest op lijkt.
Maarja, je kan het ook gewoon zo laten... ;)

Herman

Dan blijkt vast dat deze combinatie een killer is. Wat zeg ik? Dit is gewoon een nieuwe klassieker voor Wyeast: 'Herman's Favorite'! ;)

guuz

Citaat van: Herman op 06-01-2012  19:07 uDit biertje is vanmiddag gebrouwen onder toeziend oog van Guuz en een buurman.

Voor het eerst iemand  'live" zien brouwen. Is toch wat anders dan er over praten en lezen. Erg leerzaam, een aantal zaken opgestoken en een paar idee├źn rijker. Heb 's avonds direct een refractometer via ebay besteld. Het was een erg leuke dag, die ik niet had willen missen. :brouwen:

Herman

Bier is inmiddels geheveld en einde gisting, SG 1.006. Smaak is bloemig hoppig en een beetje (lekker) gistig.

Herman

Bier is vanavond gebotteld. Eind SG 1.006 / 5.6 Brix.

Totale opbrengst een kleine 24 liter (tijdens het hevelen bleek ik de kraan na het schoonspoelen niet te hebben gesloten  :pan: ). Scheelt toch snel een paar liter (opdweilen duurde best lang, gelukkig heb ik tegels en geen laminaat zoals in mijn vorige woning ;) )

Smaak beloofd veel goeds, nu eerst maar even hergisten.

guuz

Hmmm, ben benieuwd :proost: neem aan, dat ik de kans krijg om te proeven ;)

Herman

Ja hoor, ik was al van plan om jou en mijn meekijkende buur wat flesjes als aandenken te geven :proost: .

Vergelijkbare Topics (7)

32435

Reacties: 13
Gelezen: 13877

44221

Reacties: 5
Gelezen: 976

16050

Gestart door Bosium

Reacties: 9
Gelezen: 4927

38046

Reacties: 2
Gelezen: 1028

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.