Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Het kan altijd bitterder

Gestart door oranjeboombiertje, 15-05-2007 14:55 u

Vorige topic - Volgende topic

oranjeboombiertje

Van het pronk was natuurlijk een geintje Oscar :nut: Ik zal als hij goed is zeker een paar apart houden :biersmile:

:degroeten:
Wesley

oranjeboombiertje

Vanmiddag gebotteld. Het s.g. was 1019, toch wat teleurstellend maar het levert met hergisting toch 9,3% alcohol op. Het is een echte hopbom maar wel lekker. Hij heeft een branderige smaak die bestaat uit de combinatie van bitterheid en alcoholverwarming, erg lekker.

Ik heb gebotteld met 5,5 gram per liter en nog een klein beetje verse gist toegevoegd die ik apart heb gehouden voor het pitchen. Hopelijk komt het goed met de hergisting maar ik ga er vanuit dat het wel lukt bij 9%.

Wesley

oranjeboombiertje

Na veel schudden en wat geduld is er een beetje koolzuur aanwezig in dit bier. Het smaakt goed, erg hoppig. De smaak heeft echt een krenten smaak zoals de echte Rochefort. Dit heeft volgens mij voornamelijk te maken met de (veel te) hoge gistingstemperatuur. De nasmaak blijft lang hangen. Het is een combinatie van alcoholverwarming en bitterheid, erg lekker. In de smaak is ook duidelijk de koudhop te proeven. Al met al is dit bier een explosie van smaak :lekkerbier:.

Wesley

Vergelijkbare Topics (7)

5838

Reacties: 1
Gelezen: 1953

27792

Reacties: 20
Gelezen: 6612

23264

Reacties: 18
Gelezen: 6411

2821

Gestart door Zorofroozo

Reacties: 10
Gelezen: 4851

02-08-2005 23:16 u
door Zorofroozo
18968

Reacties: 29
Gelezen: 10692

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.