Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Kloon lekkerder dan het origineel?

Gestart door korek, 10-02-2007 00:43 u

Vorige topic - Volgende topic

korek

Beste medebrouwers,

Ik heb een Westmalle kloon gebrouwen met opgekweekte Westmalle gist. Inmiddels sinds 2 weken gebotteld, maar nog lang niet helder. Vanavond heb ik een flesje opentrokken uit nieuwsgierigheid en wat schertst mijn verbazing; dit smaakt beter dan het origineel, die ik ook heb. Eerst heb ik het origineel geproefd en daarna de kloon, deze is veel zachter en moutiger van smaak. Ik heb Saaz en St. Goldings + nog een handje eigen hop-oogst gebruikt (het laatste 15 min. voor einde koken) Maischschema 1 staps op 66 °C 60 min. Ik denk dat ik deze kloon instuur voor het ONK, dan moet 'ie op zijn hoogtepunt zijn. Maar wat ik lekker vind hoeft de keurmeester nog niet lekker te vinden.

P.S. Dit is het bier waar de Bahco ingevallen was en dat ik nog een keer gekookt heb, wat ik natuurlijk niemand aanraad om na te volgen.

Oscar

Citaat van: korek op 10-02-2007  00:43 uP.S. Dit is het bier waar de Bahco ingevallen was en dat ik nog een keer gekookt heb, wat ik natuurlijk niemand aanraad om na te volgen.

Nou ja het bier is wel erg goed geworden, dus ik zou dit gewoon in je brouwprocedure van dit bier opnemen hoor  :D, doe je het niet dan wordt je bier toch anders.  ;D

Leuke dat je deze voor de ONK gaat insturen, maar de kloonwedstrijd is dit jaar de La Chouffe, dus je stuurd hem in als dubbel, heb je deze ook vergeleken met de "kenmerken" van een dubbel uit de Biertypengids? (Welke veelvuldig door de Keurmeesters gebruikt wordt.)

Vergelijkbare Topics (7)

8159

Reacties: 3
Gelezen: 1722

3494

Gestart door loe

Reacties: 17
Gelezen: 7154

2482

Gestart door MO

Reacties: 32
Gelezen: 13854

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.