Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bier(brouwen) voor feest met Brewferm

Gestart door G Cornel, 19-01-2007 16:52 u

Vorige topic - Volgende topic

G Cornel

Halo,

Ik ben van plan om een Brewferm starters pakket te kopen om pils te brouwen voor een feest dat ik met een paar vrienden ga geven.

Er zijn verschillende soorten blikken voor pils welke zou het lekkerst zijn en het makkelijkst om te maken in grote hoeveelheden( ik heb zelf geen ervaring in het brouwen).

Het moet in ieder geval beter zijn dan die Duitse halve liter blikken van de aldi.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Bieker

Tarwebier was in mijn omgeving een groot succes. De flesjes waren zo leeg en het smaakte uitstekend. Je hebt er natuurlijk wel wat tijd voor nodig. Ik 'brouw' met het startpakket van Brewferm (beginner). Maar het tarwebier kan ik aanbevelen.

oranjeboombiertje

Een pils is erg lastig te brouwen met Brewferm blikken. Het is volledig met mout en verse gist al erg lastig om een lekkere pils te brouwen. Zeker als je iets wilt hebben dat beter is dan de blikken van de aldi is dat niet erg makkelijk. Ik zou je aanraden iets anders te kiezen voor de eerste keer.

:degroeten:
Wesley

G Cornel

Ik lees voornamelijk dat het wel redelijk smaakt het Brewferm pils.

We hebben ook wel even de tijd om het uit te proberen.

Maar welke van de pilsen is het beste om te kiezen?

Pieter.

Pils word gebrouwen bij lage temperaturen en bovendien duurt de vergisting/lagerering op mandfles zeker 6 weken, zelfs de huidige buiten temperaturen zijn te hoog om nu een pils te brouwen. Of je moet een koelkast tot je bescikking hebben waar het gistvat in past. Ik heb ook een pils in de planning maar moet wachten op betere (koudere) tijden.

Vrg,
Pieter

G Cornel

Nou op de site van zelfbierbrouwen.nl klinkt het allemaal wat makkelijker, er staat dat het minimaal 18 graden moet zijn en ongeveer een week gisten dan bottelen en na 7 weken al goed te drinken.