Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bier(brouwen) voor feest met Brewferm

Gestart door G Cornel, 19-01-2007 16:52 u

Vorige topic - Volgende topic

G Cornel

Halo,

Ik ben van plan om een Brewferm starters pakket te kopen om pils te brouwen voor een feest dat ik met een paar vrienden ga geven.

Er zijn verschillende soorten blikken voor pils welke zou het lekkerst zijn en het makkelijkst om te maken in grote hoeveelheden( ik heb zelf geen ervaring in het brouwen).

Het moet in ieder geval beter zijn dan die Duitse halve liter blikken van de aldi.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Bieker

Tarwebier was in mijn omgeving een groot succes. De flesjes waren zo leeg en het smaakte uitstekend. Je hebt er natuurlijk wel wat tijd voor nodig. Ik 'brouw' met het startpakket van Brewferm (beginner). Maar het tarwebier kan ik aanbevelen.

oranjeboombiertje

Een pils is erg lastig te brouwen met Brewferm blikken. Het is volledig met mout en verse gist al erg lastig om een lekkere pils te brouwen. Zeker als je iets wilt hebben dat beter is dan de blikken van de aldi is dat niet erg makkelijk. Ik zou je aanraden iets anders te kiezen voor de eerste keer.

:degroeten:
Wesley

G Cornel

Ik lees voornamelijk dat het wel redelijk smaakt het Brewferm pils.

We hebben ook wel even de tijd om het uit te proberen.

Maar welke van de pilsen is het beste om te kiezen?

Pieter.

Pils word gebrouwen bij lage temperaturen en bovendien duurt de vergisting/lagerering op mandfles zeker 6 weken, zelfs de huidige buiten temperaturen zijn te hoog om nu een pils te brouwen. Of je moet een koelkast tot je bescikking hebben waar het gistvat in past. Ik heb ook een pils in de planning maar moet wachten op betere (koudere) tijden.

Vrg,
Pieter

G Cornel

Nou op de site van zelfbierbrouwen.nl klinkt het allemaal wat makkelijker, er staat dat het minimaal 18 graden moet zijn en ongeveer een week gisten dan bottelen en na 7 weken al goed te drinken.
Maarjah ik heb  hier geen ervaring mee

oranjeboombiertje

Ik heb een keer Brewferm blik pils gebrouwen en een keer Brewferm moutpakket pils. Dit doe ik nooit meer ! Het is misschien wel lekker als je een goede (Wyeast) gist gebruikt en koud kan gisten. Voor de eerste keer kan je echt beter iets anders brouwen want Brewferm pils is echt slechter dan die blikken van de aldi.

:degroeten:
Wesley

Pieter.

Ik heb ook een keer zo'n blik gebruikt maar dat was Munton premium pils, heb het hartje zomer gemengd en het resultaat was minstens teleurstellend, absoluut geen pilssmaak, meer een afgietsel van water met een moutsmaak voorzien van een beetje alcohol.

Vrg,
Pieter

Gerb

Nou, die blikken van de Aldi zijn vaak nog best te drinken vind ik.

Ik heb nog nooit een Brewferm pils gemaakt, maar het idee trekt me niet echt aan. Maar als je dit echt wilt doen, zou ik je willen adviseren om een goede gist te gebruiken. Probeer eens de droge gisten van Siris, gewoon een persoonlijk bericht naar hem sturen. Je zou ook een Wyeast kunnen gebruiken. Zoals al gezegd moet er voor een ondergister de temperatuur lager zijn, dus dan zou ik voor de Westmalle of Chimay variant gaan.

Maar als je het echt goed wilt doen, ga je natuurlijk voor het moutbrouwen. Hiermee kan je echt veel meer variaties uitproberen en eindeloos varieren. Dit is een hobby waar je echt nooit klaar mee bent en waar je wat aan hebt!

Maurits

De Brewferm pilsblikken zullen volgens het gegeven recept geen echt pils opleveren. Maar je kunt het wort ook laten vergisten met een ondergist, die je dan los bij moet kopen, en dan zal het bier wat meer op een pils lijken. Dit wordt ook geadviseerd door Brewferm.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.