Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vreemd recept

Gestart door oranjeboombiertje, 07-12-2006 17:39 u

Vorige topic - Volgende topic

oranjeboombiertje

Zojuist gebotteld. Eind s.g. 1012 niet erg laag dus voor Rochefort. Toch is het niet erg, Het is een droog bier met een hele aangename hopsmaak/bitterheid. Het alcohol percentage is uitgekomen op 4 % zonder hergisten, een doordrinken dus  :proost2: Het hoparoma komt heel duidelijk naar voren. Zeker dankzij het koudhoppen, het is een citrusachtig aroma (van e.k. goldings). Ik ben erg tevreden over dit bier. De Rochefortgist is dus geschikt om zo'n bier te brouwen.

:degroeten:
Wesley

Gerb

CiteerDe bitterheid ligt ongeveer op 43 ibu. Niet erg veel dus

Dit wordt over het algemeen toch wel als een redelijke bitterheid gezien hoor. Zeker voor zo'n laag alcoholisch bier zoals jij hebt gemaakt.

CiteerIk ben erg tevreden over dit bier. De Rochefort gist is dus geschikt om zo'n bier te brouwen.

Sorry, ik vandaag mijn zwarte hoed op, en ben wat negatief. Om bovenstaand nu al te concluderen is te vroeg. Er gaat nog van alles gebeuren met de smaak, smaken komen naar voren en smaken worden minder. Je hebt nu wel een indruk, maar verder kun je niets zeggen.

oranjeboombiertje

Citaat van: Gerb op 29-12-2006  21:41 uDit wordt over het algemeen toch wel als een redelijke bitterheid gezien hoor. Zeker voor zo'n laag alcoholisch bier zoals jij hebt gemaakt.

Sorry, ik vandaag mijn zwarte hoed op, en ben wat negatief. Om bovenstaand nu al te concluderen is te vroeg. Er gaat nog van alles gebeuren met de smaak, smaken komen naar voren en smaken worden minder. Je hebt nu wel een indruk, maar verder kun je niets zeggen.

De 43 is over het algemeen wel veel, maar bij dit bier was het de bedoeling om 55 te halen. Dan is het niet erg veel. :D Het bier zal nu alleen nog een hergisting ondergaan, Dit zal de smaak niet zo erg beïnvloeden dat een bier wat nu lekker is ineens niet meer lekker zal zijn. Mijn ervaring is zelfs dat een goed bier alleen maar lekkerder wordt na de hergisting.  :biersmile:

Wesley

Gerb

Nou best jo, jij bent tenslotte uiteindelijk de belangrijkste criticus. Mijn ervaring zegt me dat dit nog wel eens tegen kan gaan vallen. Maar ja, ik ben dan ook een beetje negatief.

oranjeboombiertje

Ik blijf voorlopig nog positief en ga er vanuit dat het een lekker bier wordt  :nut:

Wesley

oranjeboombiertje

Vandaag weer een bittertje geproefd. Ik heb nooit een andere bitter geproefd dus kan het nergens mee vergelijken, toch is het een lekker biertje geworden. Waarschijnlijk wordt het nog wat lekkerder als het nog een paar weekjes ouder is. De Rochefort gist is geen totaal verkeerde gist voor dit bier vind ik. Het bier ziet er zo uit:

Wesley

Hopmans

Ziet er heel goed uit.
Ik krijg er dorst van.
Ga dus nu een biertje pakken.  :biersmile:

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.