Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Recept voor een beginner

Gestart door gerben, 26-11-2006 17:34 u

Vorige topic - Volgende topic

gerben

Hallo allemaal,

Ik ben een beginnende hobbybrouwer. ik heb de Brewferm moutpaketten gehad en wil nu iets anders.
Weet iemand een goed recept ?
De grondstoffen moeten makkelijk zijn te bestellen dus niet met moeilijke hopsoorten.

Alvast bedankt voor je tip.

gerben

Edgar

Heb je dit forum al een beetje bekeken, Gerben? Het barst er van de recepten. Wat dacht je van Bewezen Recepten?

Verder is het misschien handig als je bedenkt in welke richting je jouw recept wil zoeken. Welk bier zou je graag brouwen?

oranjeboombiertje

Citaat van: gerben op 26-11-2006  17:34 uDe grondstoffen moeten makkelijk zijn te bestellen dus niet met moeilijke hopsoorten.

Je kan toch gewoon bestellen bij Brouwland? Daar hebben ze een enorme selectie van grondstoffen.

:degroeten:
Wesley

MO

Ik zou je dit prijswinnend recept uit de bewezen recepten sectie willen adviseren. Eenvoudig en goed, echt een aanrader.

TVERSCH

Wat ben je bescheiden Martin, of wil  je geen concurentie met jouw Heerlijke Dubbelbock ?? ;D

Gerben, hou het in het begin simpel, brouw eerst inderdaad bewezen recepten voordat je gaat experimenteren. Hou de temperaturen bij de vergisting  onder de 20 ÂșC als je een bier brouw met een laag alc.%, want de esters die onstaan bij hogere temperaturen gaan snel storen.  :engel:
Veel succes en begin met een korrelgist, deze leveren tegenwoordig veel toppers op tijdens de wedstrijden. Als dit allemaal goed gaat,  gaat er een wereld voor je open met het gebruik van de vloeibare gisten, en kan je echt je eigen voorkeuren gaan immiteren.
 :degroeten:
Theo

MO

Ik vond voor een Nederlandse brouwer een tripel een toegankelijker soort dan die malle Duitse dubbelbock. Maar inderdaad, mijn dubbelbock is net zo simpel als Hoogesteegers tripel.

Arjan

Persoonlijk zou ik beginnen met een bier van rond de 6 a 7 procent. Hoe meer procenten, hoe beter je giststarter moet zijn en daaar moet je echt een beetje vertrouwd mee worden (giststarters maken).

Ik zou zeggen: ga voor een blond bier.

gr.

Arjan

Vergelijkbare Topics (7)

21507

Reacties: 22
Gelezen: 7642

17951

Gestart door RobinB

Reacties: 33
Gelezen: 13746

44191

Gestart door NC92

Reacties: 14
Gelezen: 1551

16350

Reacties: 28
Gelezen: 8927

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.