Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Partystar thuistapset

Gestart door Hopfenfox, 04-06-2022 12:55 u

Vorige topic - Volgende topic

Hopfenfox

Wegens upgrade te koop aangeboden, een Partystar thuistapset. Bestaat uit:

- 4 vaatjes van 5 liter, waarvan twee ongebruikt
- tapkop met regelbaar CO2-niveau
- drie drukventielen
- doosje met nog vijf CO2-patronen
- twee uitlekbakjes om vat op te plaatsen tijdens tappen

Werkt perfect en blijft bijzonder om een deel van je brouwsel te bottelen en een deel in een fustje te doen, de verschillen in aroma en smaak zijn best aanzienlijk.

Link naar Marktplaats met foto's: https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en-apparatuur/thuistaps/m1849649056-thuistap-partystar

Verzenden kan maar zal met deze omvang prijzig zijn, beter ophalen in de buurt van Roermond (of Eindhoven).
Nieuwprijs boven de 100 euro, vanaf 40 euro mag ie weg.

t.g.breukink

Hi Hopfenfox,

Benieuwd waar je naar bent overgestapt. Ik heb nu een 12 tal brouwsels gemaakt met wisselend resultaat. Over een aantal maanden een BBQ-feestje en het leek me echt tof om hier een tapje neer te zetten. Ben nog niet helemaal zeker of Partystar het beste werkt of dat een corny keg de betere optie is (volgens mij wel de duurdere). Ik woon zelf in Tilburg en ben regelmatig in Eindhoven.

Groet,
Thomas

Hopfenfox

Hoi Thomas,

Ik heb de vaatjes enkele keren gevuld en dat viel me zeker niet tegen. De hoeveelheid koolzuur is wat lastig te sturen maar eigenlijk nooit echt te weinig. Wat ik vooral mooi vind is dat de smaakontwikkeling in zo'n vaatje van 5L al meteen zo anders is dan in een flesje. Daarom wil ik het ook blijven doen, maar ik heb een iKegger 5L systeem aangeschaft om wat preciezer de druk te kunnen meten. En ook belangrijk, die kan ik zonder de tapkop in de koeling zetten, als de Partystar is aangebroken en de kop zit er op, past ie niet in mijn koelkast. Met een grotere koelkast is dat geen probleem en was ik er denk ik mee doorgegaan.

groeten,
Marijn

t.g.breukink

Hi Marijn,

Top toelichting! Ik heb een tafelmodel koelkast op zolder gereserveerd voor brouwdoeleinden.  Kijkend naar jouw foto's lijkt me dat dit gaat passen.

Het ziet eruit als een mooie set om mee te experimenteren en te starten met vaatjes. Wellicht dat ik na een paar keer achter kom dat ik meer functionaliteit nodig heb. Maar dan kan ik veel bewuster iets kopen wat goed past bij mijn behoeften. Meeste van die kegs zijn best prijzig. Zonde geld als je niet zeker weet of je het juiste koopt.

Het schoonmaken van die flesjes wil ik wel een beetje achter me laten  :nut: . Benieuwd hoe je deze vaatjes goed schoon maakt omdat er op de bodem droesem van de vergissing komt te liggen.

Lijkt me een goede deal € 40, je gaf aan dat je wel eens in Eindhoven bent. Ik ga proberen je een persoonlijk berichtje te sturen met mijn nummer, dat communiceert net wat sneller.

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.