Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Hop kopen

Gestart door fortunalars, 19-12-2021 16:15 u

Vorige topic - Volgende topic

fortunalars

Kan je ergens hop afgewogen kopen?
Of kan ik hop bewaren en hoe lang?

Snelbier

Citaat van: fortunalars op 19-12-2021  16:15 uKan je ergens hop afgewogen kopen?
Bewaren van hop kan prima, ook na openen... Gebruikte zakje vacuüm trekken of zoveel mogelijk lucht er uit drukken en invriezen..
Kan je zo zeker een jaar bewaren na aankoop.
- Afgewogen hop kopen?? Ken géén aanbieders.  Gezien prijs van 1 zakje hop lijkt het me ook geen haalbare markt..
- Kosten van hop kunnen best oplopen in sommige bieren.  Maar we weten ook allemaal dat verse (smaakvolle) hop een must is.
Neem je verlies qua hop, dump dat halve zakje.  En geniet van 20L lekkerder bier.
Just my 2 cents. Proost, Snelbier

Toevoeging:  Hop die je vaker gebruikt natuurlijk NIET dumpen, maar invriezen..
  Bij twijfel: DUMPEN en een nieuw zakje kopen á 5 Euri.  Op een 20 L brouwsel á 2 dagen werk.

Rob Q

:degroeten: Waarom dumpen? Maak op dit forum een hopbankje aan. Ruilen, overnemen (gratis of voor €1,00). Jaartal en @-percentage erbij en klaar. Opsturen kan per post. :brouwen:

BrewBird

Citaat van: Snelbier op 19-12-2021  16:44 uBij twijfel: DUMPEN

Of gebruiken voor een Lambiek  :brouwen:

biking rebel

Citaat van: fortunalars op 19-12-2021  16:15 uKan je ergens hop afgewogen kopen?

Bij Two browar kun je per 50, 100 en 1000 gram kopen.
Afgewogen kopen heb ik nog nergens gezien. In de vriezer, in een vacuüm zak kun je het prima 2 jaar bewaren.

Jacques

Citaat van: biking rebel op 20-12-2021  07:46 uIn de vriezer, in een vacuüm zak kun je het prima 2 jaar bewaren.

Als je een goed vacuümapparaat koopt dan verdient dat zich op termijn terug. Na het afwegen wordt door mij hop meteen weer vacuüm verpakt. De hop bewaar ik in een koelkast. Doordat er geen zuurstof bij kan komen bewaard de hop goed.
Het vacuümapparaat wordt voor meer voedingstoffen hier in gebruikt zoals vlees en kaas.

brouwerwaldonk

Ik verpak mijn hop als dunne schijf 0,5 tot 1 cm in bruikbare hoeveelheden die ik per brouwsel nodig heb, zakje vacuum trekken waarna ze in de diepvries op -18°C. bewaard worden.

Eriks

Jazeker, dat kan! Bij geterbrewed
Als je hier je custom recept aanmaakt kan je mout en hop per gram bestellen! Het is niet per se nodig om je complete recept te bestellen, ook enkel de hop kan en dan zet je mout op 0. Als je de bestelling voor meerdere bieren doet hoeft het niet duurder te zijn dan in Nederland te bestellen

wiliam

Hop blijft toch voor sommige een drama.
De een wil oude hop, de andere niet teveel.
Vraag me af of dit een goed idee is voor de markt,
of te kostbaar.
€ 2.20 per gewone enveloppe van 50-100 gram (gewicht enveloppe telt mee.)
Maar het beste is denk ik de restanten in een open doos bewaren en op zijn tijd een soort van Lambiekbier brouwen.
Of een ander zuur bier.

Jacques

Citaat van: wiliam op 20-12-2021  18:59 uOf een ander zuur bier.

Met Lallemand Philly Sour kun je prima hoppige zure bieren. Deze gist maakt veel melkzuur aan. Je heb bij gebruik van deze gist geen melkzuurvergisting. Op die manier omzeil je het feit dat melkzuurbacteriën gevoelig zijn voor de bitterstoffen uit de hop.

Vergelijkbare Topics (7)

25465

Reacties: 18
Gelezen: 5782

39877

Gestart door knifeman

Reacties: 1
Gelezen: 1115

26-09-2019 19:08 u
door Serge VL
22349

Reacties: 18
Gelezen: 8994

36230

Gestart door Gimde

Reacties: 11
Gelezen: 3308

21918

Gestart door Hop Meester

Reacties: 42
Gelezen: 15345

19271

Gestart door COUSCOUS

Reacties: 8
Gelezen: 3158

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.