Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Ervaring Easybrew 30 liter RVS gistvat

Gestart door Niekvandijk, 14-12-2021 20:37 u

Vorige topic - Volgende topic

Niekvandijk

Dag allemaal,

Sinds deze zomer gebruik in een easybrew 30 liter RVS conisch gistvat voor de vergisting, maar sinds ik dit vat gebruik, zie ik heel weinig activiteit op het gistslot. Het bier vergist wel, dus denk dat de afdichting niet optimaal is. Bij het rubber voor het waterslot heb ik dit al verholpen, dus ben bang dat de deksel met de klemmen niet goed genoeg afsluit.

Hebben anderen daar dezelfde ervaring mee? En zijn er tips voor hoe ik de afsluiting van de deksel mss kan verbeteren?

Veel dank!

zeezuiper

Hier een soortgelijke vraag, weliswaar met een iets ander model maar wel met hetzelfde probleem: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,44031.msg660680.html

Wildor

Misschien de afdichting even aanzetten met war voedselveilige (siliconen)vet.
En tijdens vergisting eens met plantenspuit starsan de rand bevochtigen en kijken waar het lekt.

Wildor

Jacques

Citaat van: Wildor op 14-12-2021  21:05 uMisschien de afdichting even aanzetten met war voedselveilige (siliconen)vet.
En tijdens vergisting eens met plantenspuit starsan de rand bevochtigen en kijken waar het lekt.

Wildor

Goed idee. Het beste is het gat van het waterslot af te sluiten met een stop zonder gat.

Koenders

Een tijdje terug was er ook al iemand met dit probleem inderdaad. Probeer zoals ook Jacques zegt het gat van het waterslot af te dichten met een betere stop, dat standaard ding sluit voor geen meter af. Verder zou je kunnen proberen om de klemmen bovenop, voor het deksel, een tikje terug te buigen zodat hij nog beter sluit. Hoewel mijn vermoeden is dat het vooral die rubber stop is.

Robert1968

Probeer eens de vier klemmen op de opstaande bovenrand te bevestigen, niet over de rand. Dit drukt het deksel veel strakker vast.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.