Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Opslag afgevulde bierflessen

Gestart door Zedd, 23-01-2021 16:36 u

Vorige topic - Volgende topic

Zedd

Ja, hoe doen jullie dat? Ik heb verschrikkelijk veel flesjes die nog opgedronken mogen worden en tot het zover is, bewaard moeten worden. Ik zoek naar een methode waarbij de flesjes goed bereikbaar zijn, de ruimte zo efficiënt mogelijk gebruikt wordt en er geen instortingsgevaar is.
Kratten zijn wat mij betreft geen goede oplossing, veel loze ruimte en stapelen betekent dat je niet kan zien wat er in zit (eerste foto).
Ik sla ze nu dan ook op in dozen (tweede foto) maar omdat dit de garage is, is die doosjes geen lang lezen beschoren...

Hoe doen jullie dit?

Noordzij_1

Ik doe dat juist wel in kratten, ook in de garage.
In een toenmalige "overtoom" kast met schuifdeuren (gooide ze weg waar ik toen stage liep) die heeft plaatstalen planken waar de kratjes precies op passen.
Ik heb ook nog 1 of 2 andere industriele kasten staan (niet moeders mooiste, maar prima voor in de garage) mag je voor een paar eigen brouwseltjes op komen halen.
Mocht je interesse hebben maak ik er wel even foto's van.

Oscar

Natlip

Citaat van: Oscar op 23-01-2021  21:24 u

:brouwen:
Die zou in mijn huiskamer ook niet misstaan.🤙

Zedd

Citaat van: Noordzij_1 op 23-01-2021  21:15 uIk doe dat juist wel in kratten, ook in de garage.
In een toenmalige "overtoom" kast met schuifdeuren (gooide ze weg waar ik toen stage liep) die heeft plaatstalen planken waar de kratjes precies op passen.
Ik heb ook nog 1 of 2 andere industriele kasten staan (niet moeders mooiste, maar prima voor in de garage) mag je voor een paar eigen brouwseltjes op komen halen.
Mocht je interesse hebben maak ik er wel even foto's van.

Graag! Al was het maar voor inspiratie. Ik heb het gevoel dat ik zelf iets moet gaan verzinnen :)
Maar als het idee goed is, krijg je een setje van alles dat ik heb staan!

Heniesee

:brouwen:

Of als je handig bent zelf knutselen met bijv. een houten plaat schuin tegen de muur.

CeesM

Ik zou het sneller opdrinken of minder brouwen. :biersmile:

jackodb

Zelf heb ik zo'n rek in m'n schuurtje gehad.

Het neemt meer ruimte in dan gestapelde kratten, maar het staat best leuk natuurlijk.

Na een jaar of 8 heb ik het rek helaas weg moeten doen. Op de verbindings-punten bij de poten ging het langzaam doorzakken en zou het uiteindelijk gaan omvallen.

beermenke

Als ie in je schuurtje kan neem je een oude ijzeren ladenkast. In elke lade kunnen er best veel in. Ziet niet zo mooi uit als een gestapelde rek maar is wel praktisch, ook handig voor het opbergen van een aantal brouwspullen.

Eric v B

Pendelaar

Planken aan de muur bevestigen en daar de losse flessen op plaatsen. Effectief qua ruimte en je ziet welke soort het is. Anders met bijvoorbeeld een lettertang de naam op de plank.

Pendelaar

Noordzij_1

Moet wel goed schoon gemaakt worden, en het handvat is gedeeltelijk afgebroken (functioneert nog wel, vreemd genoeg)

Afmetingen;
breed: 100cm
diep: 45cm
Hoog: 195cm

Er passen 3 kratjes op een plank, en 15 in totaal in de kast.

Noordzij_1

Noordzij_1

Deuren kunnen nog dicht met de kratjes erin.

Noordzij_1

Alternatief kun je de deuren er natuurlijk ook in zijn geheel af halen; dan zie je altijd wat je hebt staan.
Staan in Mookhoek (vlakbij Dordrecht).

William

Opslag in kratjes voor 12 flessen (met de hoogte voor 330 cl zoals de blauwe Brand kratjes) vind ik ideaal. Per kratje één type bier dus op een gegeven moment ook niet gevulde kratjes (maar daar zet ik de lege flesjes op de kop in). Als een kratje vol lege flessen is zit ik deze bij de te vullen flesjes stapel. Alles goed stapelbaar. Per stapel één brouwsels. De ik heb 4 stapels breed en 3 diep stapels dus je kunt zo al snel 12 brouwsels kwijt.

Daarnaast meestal nog eén kratje met variabel spul.

Op de doppen heb ik altijd een ministikkertje met het brouwselnummer zodat je snel kunt zien wat er in het krat zit en op de koelkast daarnaast een lijst met welk nummer welk bier is.

Dat werkt al jaren lang heel goed voor me.

Jacques

Citaat van: Zedd op 23-01-2021  16:36 uJa, hoe doen jullie dat? Ik heb verschrikkelijk veel flesjes die nog opgedronken mogen worden en tot het zover is, bewaard moeten worden. Ik zoek naar een methode waarbij de flesjes goed bereikbaar zijn, de ruimte zo efficiënt mogelijk gebruikt wordt en er geen instortingsgevaar is.
Kratten zijn wat mij betreft geen goede oplossing, veel loze ruimte en stapelen betekent dat je niet kan zien wat er in zit (eerste foto).

Toch in kratten die goed gestapeld kunnen worden (ik heb twee soorten kratten in gebruik die verschillend van hoogte zijn maar wel goed in elkaar passen).
Ik voorzie de kratten van een etiket die op de zijkant plak. Ik kan zo zien wat erin zit. De flessen worden allemaal voorzien van een ronde sticker op de dop van de fles. Als ik restanten heb voeg ik ze vaak bij elkaar. Aan de stickers kan ik zien om welk bier het gaat. Het etiket pas ik aan.
Dit werkt al jaren goed.

Oscar

Zoals Jacques zegt werk ik ook al jaren, muv die sticker op het krat...

chimichi

Hoi allemaal,

Ik werk met krijtstiften en kratjes. Op de kratjes schrijf ik aan de zijkant van de kratten wat er in zit incl batch nummer. Bij restpartijtjes schrijf ik op de flesjes wat er in zit om zo kratten samen te voegen. Uiteindelijk stapel ik alle kratjes op en neemt het niet bijzonder veel ruimte in.

Groet,

Maurits

Vergelijkbare Topics (5)

3559

Gestart door Jeroen

Reacties: 2
Gelezen: 2447

41266

Reacties: 28
Gelezen: 4647

2572

Gestart door BuBS

Reacties: 15
Gelezen: 6017

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.