Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Recept Triple-W La Trappe Isid'or Kloon

Gestart door Glasnost, 25-01-2020 13:14 u

Vorige topic - Volgende topic

Hay

Ik heb dit recept in november gebrouwen en kom in mijn brouwprogamma uit op 25.5 ebc.
Geweldig recept was al de 2e keer dat ik het gebrouwen heb. Ik gebruik wel de t-58 gist.

j.heesters3

Naar aanleiding van mijn eerdere bericht om in de Isidor kloon een deel van de kristalsuiker te vervangen door donkere kandijbrokken, vroeg ik mij af of dat misschien toch teveel invloed heeft op de smaak? Ik hoor het wel.

Broudoe Jos

Jacques

Dat ligt aan welke bruine kandijsuiker je gebruikt. Die van Van Gils heeft niet zo veel smaak.
En verder is kandijsuiker chemisch gezien niets anders dan kristalsuiker. De kristallen zijn alleen groter. Het smaakverschil zit in de verontreinigingen.

j.heesters3

Citaat van: Jacques op 02-04-2022  13:12 uDat ligt aan welke bruine kandijsuiker je gebruikt. Die van Van Gils heeft niet zo veel smaak.
En verder is kandijsuiker chemisch gezien niets anders dan kristalsuiker. De kristallen zijn alleen groter. Het smaakverschil zit in de verontreinigingen.

Jaques .
Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik de kandybrokken van Brouwland. https://brouwland.com/nl/suikers/14756-kandijsuiker-bruin-brokken-500-g.html Deze.

Jos

Jacques

Citaat van: j.heesters3 op 03-04-2022  09:47 uJaques .
Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik de kandybrokken van Brouwland. https://brouwland.com/nl/suikers/14756-kandijsuiker-bruin-brokken-500-g.html Deze.

Die zijn niet zo heel donker...
In het verleden heb ik bij Brouwland kandijsuiker gekocht die veel donkerder was.

Hoe donkerder de kandijsuiker des te meer verontreiniging in vorm van melasse er inzit. Het is de melasse die een smaakje geeft.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.