Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Alternatieve oxi-producten

Gestart door haicoterbeek, 05-03-2019 17:38 u

Vorige topic - Volgende topic

dirk

Citaat van: Enos op 12-03-2019  20:56 uHet is te koop in elke Welkoop en agrarische winkel

Nee joh dat is echt flauwekul, perazijnzuur waaronder Ecolab P3 Oxonia zijn in Nederland geregistreerd als een bestrijdingsmiddel, en daar kom je als particulier niet zo makkelijk aan.
En wat Hans al eerder schreef, dat spul moet gekoeld bewaard worden, is beperkt houdbaar en is chemisch zeer instabiel.

Haagse Wouter

Gewoon zelf maken joh.

Azijnzuur + waterstof peroxide + catalysator en gaan met die banaan (niet doen aub).

dirk

>:D
Citaat van: Haagse Wouter op 12-03-2019  21:22 uGewoon zelf maken joh.

Azijnzuur + waterstof peroxide + catalysator en gaan met die banaan (niet doen aub).

Wouter je bent lekker aan het opstoken zie ik  >:D

Haagse Wouter

Citaat van: dirk op 12-03-2019  21:26 u>:D
Wouter je bent lekker aan het opstoken zie ik  >:D

Voor een hogere opbrengst is dat wel een optie ja :D.

Jacques

Citaat van: haicoterbeek op 11-03-2019  21:42 uNow we're talking! Basischemicalien helemaal mijn ding!

Per-azijn is een sterke desinfectans die ook goed werkt tegen bio-film. Het zure karakter lost minerale afzetting mooi op. Loog werkt goed tegen cellulose, suikers en eiwitten.
Mooie combi! Ik zal eens kijken of ik per-azijn kan krijgen als vervanger voor salpeterzuur (waar ik niet meer aan kan komen)

Zoals Hans H al eerder aangaf werkt een sterke base beter als een oxi product!

Oxi producten verhogen de pH tot Max. 10,8 terwijl loog deze verhoogd tot 13,2

Echter dit topic vergelijkt de goedkope oxi producten met chemipro oxi (oxi-per) of puro/oxi (allen percarbonaat)

Oxi producten (percarbonaat) vergelijken met loog en per-azijnzuur is appels met peren vergelijken.

Dit topic is een afgesplitst topic dat van origine gaat over Enzybrew.
Dat middel is veel veiliger in het gebruik dan loog en per-azijn. En voor wat betreft het verwijderen van een biofilm ook veel effectiever. Dit kan gecontroleerd worden met een UV-lamp en een oplossing van riboflavine dat je over de wanden spuit van de ketel en dergelijk dat je gereinigd hebt.

shaman

Citaat van: dirk op 12-03-2019  21:16 uNee joh dat is echt flauwekul, perazijnzuur waaronder Ecolab P3 Oxonia zijn in Nederland geregistreerd als een bestrijdingsmiddel, en daar kom je als particulier niet zo makkelijk aan.
En wat Hans al eerder schreef, dat spul moet gekoeld bewaard worden, is beperkt houdbaar en is chemisch zeer instabiel.
Flauwekul?
Ecolab P3 is gewoon bij Brouwmarkt te koop en nog veel goedkoper bij diverse online winkels.
https://www.hygienepartner.nl/p-3118-ecolab-p3-alcodes-desinfectiemiddel-5-liter.aspx
Kwestie van even Googlen.

haicoterbeek

Citaat van: shaman op 03-04-2019  12:09 uFlauwekul?
Ecolab P3 is gewoon bij Brouwmarkt te koop en nog veel goedkoper bij diverse online winkels.
https://www.hygienepartner.nl/p-3118-ecolab-p3-alcodes-desinfectiemiddel-5-liter.aspx
Mooie link shaman! Interessant product. Thanxxxxx

dirk

Citaat van: shaman op 03-04-2019  12:09 uFlauwekul?

Jij schrijft ook flauwekul  ;)

Is ook even een kwestie van googlen dat Ecolab P3 op basis van alcohol, perazijn of zelfs QAV kan zijn. Ik heb het over de perazijnvariant Ecolab P3 Oxonia, dat is niet te koop bij Brouwmarkt.

Nou jij.

shaman

Ja, daar heb je me zowaar tuk Dirk.
Jij verdient een sticker.

Jacques

Citaat van: dirk op 03-04-2019  13:14 uIs ook even een kwestie van googlen dat Ecolab P3 op basis van alcohol, perazijn of zelfs QAV kan zijn. Ik heb het over de perazijnvariant Ecolab P3 Oxonia, dat is niet te koop bij Brouwmarkt.

Klopt helemaal. P3 is de aanduiding voor een reeks van producten van de firma Ecolab.

Als je met Google zoekt op Ecolab P3 zie je dat al heel snel.

Arthur B

Ik heb in Duitsland twee mogelijke kanshebbers gevonden. Is dit wellicht ook iets of juist niet?

Vergelijkbare Topics (2)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.