Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Weizen recept

Gestart door TwentseNijverheid, 12-11-2018 08:24 u

Vorige topic - Volgende topic

TwentseNijverheid

hans_nwk

Als je veel banaan wil kun je de Hermann methode gebruiken om veel glucose in je wort te krijgen (en de gist maakt daardoor veel banaan).
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,34571.msg523139.html#msg523139.

Bij mijn laatste weizen heb ik einde kook wat glucose in de ketel geschept, dat gaf ook een heel bananig resultaat.
Geen uitgebreide testen gedaan en vergelijking met/zondr toevoeging glucose maar dat gaf meer banaan dan mijn andere weizens.

Paulaner gist: Heb je deze al opgekweekt?
Opgekweekte Schneider gist werkt goed bij mij maar ik weet niet of de Paulaner op te kweken valt en de originele gist is. Heb je ergens gevonden dat dit kan?

Groet,
Hans

Jacques

Citaat van: hans_nwk op 12-11-2018  09:04 uAls je veel banaan wil kun je de Hermann methode gebruiken om veel glucose in je wort te krijgen (en de gist maakt daardoor veel banaan).
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,34571.msg523139.html#msg523139.

Bij mijn laatste weizen heb ik einde kook wat glucose in de ketel geschept, dat gaf ook een heel bananig resultaat.
Geen uitgebreide testen gedaan en vergelijking met/zonder toevoeging glucose maar dat gaf meer banaan dan mijn andere weizens.

De Hermann methode is een heel gedoe om meer glucose in je brouwsel te krijgen. Als Nederlandse en Belgische brouwers zitten wij niet vast aan het Reinheitsgebot. We kunnen zoals je schrijft gewoon glucose toevoegen. Dat scheelt heel veel tijd...

TimW

Citaat van: hans_nwk op 12-11-2018  09:04 uBij mijn laatste weizen heb ik einde kook wat glucose in de ketel geschept, dat gaf ook een heel bananig resultaat.
Geen uitgebreide testen gedaan en vergelijking met/zondr toevoeging glucose maar dat gaf meer banaan dan mijn andere weizens.

Hoeveel glucose voeg je dan toe?

Vergelijkbare Topics (7)

32807

Reacties: 7
Gelezen: 2699

27835

Gestart door Paulk

Reacties: 1
Gelezen: 1434

15928

Reacties: 35
Gelezen: 10165

35011

Reacties: 18
Gelezen: 3805

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.