Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Brouwerij zoekt brouwers (Amsterdam)

Gestart door brouwer_adam, 28-02-2018 15:07 u

Vorige topic - Volgende topic

brouwer_adam

Hallo iedereen,

Samen met een vriend heb ik een jaartje geleden als hobby een kleine brouwerij opgezet, met capaciteit om rond de 150-250 liter per dag te kunnen brouwen, en maximaal zo'n 450-500 liter bier te vergisten. Ons idee was om het als hobby erbij te doen, naast ons werk, en we hebben al veel lekkere biertjes gebrouwen en verkocht. Ja verkocht, we hebben alle benodigde vergunningen ook gehaald want kregen weleens verzoeken om het voor bruiloften of zo te brouwen, en willen dat dan het liefste 'wit' kunnen doen zodat wij en de kopers niet in de problemen raken. Het is trouwens voor ons een hobby die uit de hand is gelopen, onze ambitie is om 1 of 2 batches per maand te verkopen om onze eigen kosten te kunnen dekken.

We hebben het de afgelopen tijd heel erg druk met onze gewone banen en het brouwen is op een laag pitje beland. Dat is heel jammer want we denken dat er enorm veel potentie zit in ons kleine projectje draaiende te houden: toen we nog tijd hadden om er misschien in totaal 6 dagen per maand in te steken, waren we altijd uitverkocht. Het is ook gewoon zonde dat we een klein brouwerijtje hebben ingericht en daar ook huur voor betalen, maar er niet genoeg gebruik van maken. Daarnaast zijn we allebei ook niet echt geïnteresseerd of goed in de bedrijfskant van het verhaal.

Daarom zoeken we naar mensen die het misschien leuk zouden vinden om zich bijvoorbeeld bij ons aan te sluiten, als deel van onze brouwerij, of die wellicht andere leuke ideeën hebben om ons project nieuw leven in te blazen, zoals een keer als wij er niet zijn van de ruimte gebruik maken, samen met ons jullie recepten te brouwen op iets grotere schaal dan thuis, etc.

We hebben al vrij veel geïnvesteerd, zowel tijd als geld, en hebben een ruimte van ongeveer 50 m2, pannen van 70 (2x), 100 (2x) en 150 liter, 3 zelfgemaakte vergistingskasten die perfect werken en het gisten binnen 0,1 graad precies laten verlopen, allerlei recepten al gemaakt, ervaring met het designen en bestellen van etiketten, etc. Het bottelen doen we ook zelf en hebben een systeempje bedacht waarmee we met 2 personen in ongeveer 2 uur 1000 flessen kunnen bottelen met minimale inspanning. Flessen en mout bestellen we per pallet, dus daar hebben we meestal ook wel genoeg van, en ook een paar kilo hop liggen (die hebben we zonder al te lang over na te denken gekocht, dus hebben veel te veel...).

We zitten overigens in Amsterdam.

Voor wie het leuk vind, stuur me een berichtje en wie weet! En voor de admins van het forum, ik heb de regels gelezen en denk dat ik ondanks dat dit mijn eerste bericht hier is, geen regels aan het overtreden ben, en op het juiste forum aan het posten ben. Zo niet, sorry en dan hoor ik graag waar ik dit beter kan posten :)

Peterrr

Heb je al rond gevraagd bij de "bierkaai" ?

grt Peter

ciesvandekwis

Post dit msschien ook even op het Vlaams hobbyforum. Volgens mij heb je wel potentieel, zeker voor wie low cost wil starten.
https://vlaamshobbybrouwforum.eu/

Adbrouwt

9 maart is er een bierkaai ledenavond misschien leuk om als introducé langs te komen. We zitten in Amsterdam en hebben dus veel leden uit de stad.
www.debierkaai.net

dykkie

Hoi A'dam brouwer,

Ik heb je een pm en mail gestuurd maar geen reactie mogen ontvangen.
Als jullie nog iemand zoeken hoor ik het graag.

Mvg,

Hans 0653149387

brouwer_adam

Dank voor de reacties en de tips! :)

Edit: en als er nog meer mensen geïnteresseerd zijn, laat maar gewoon weten!

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.