Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wheat IPA Dryhop

Gestart door Zuidema, 16-12-2016 16:46 u

Vorige topic - Volgende topic

Zuidema

Beste,

Mijn wheat IPA staat te vergisten. Ik heb hier de WB-06 bij gebruikt. En laten vergisten van 21 graden tot 24. Hij smaakt en ruikt nu al heerlijk kruidig. De naam van dit bier luid White winter IPA. Er zit dus ook een vleugje kaneel en nootmuskaat in. Deze zijn ook prima te ruiken maar overheersen zeker niet.

Nu twijfel ik nog wat voor dryhop ik ga gebruiken. Heeft iemand suggesties? 

Proost!

Wolter

Welke hop heb je tijdens het brouwproces al gebruikt en welke giften heb je gedaan?

Zuidema

Mijn excuus het was wel handig geweest als ik dit er bij had gezet.
- Columbus 90 min. 25 g
- Columbus 60 min. 15 g
- Cascade   10 min.  40 g

Berekend IBU 58
Batch grote 20 liter 

Proost!

HoppyBrewBoy

Mijn suggestie zou een koudhop zijn van 1 of meer van de volgende: Nelson Sauvin, Amarillo, Mosaic, eventueel met Cascade omdat je die al hebt gebruikt als aroma/ smaak hop

Zuidema

Ik denk dat we voor de Mosaic gaan.

Proost!

Wolter

Voor een beetje balans kan het geen kwaad om die mosaic te combineren met de hop(en) die je eerder al gebruikte bij dit bier

Zuidema

Eerder dachten we aan de el dorado. Maar het leek ons toch een te extreme uitgesproken aroma

Proost!

Serge VL

Citaat van: Zuidema op 16-12-2016  22:50 uEerder dachten we aan de el dorado. Maar het leek ons toch een te extreme uitgesproken aroma

Proost!
El dorado is helemaal niet uitgesproken, eerder subtiel. Het is een atypische Amerikaanse hop het is helemaal geen citrusbom en smaakt/ruikt niet zoals een snoepdoos die je open trekt!
El dorado heeft een fluweel zacht aroma (en smaak) met toetsen van kers, peer en tropisch fruit.

Zuidema

Citaat van: Serge VL op 17-12-2016  08:47 uEl dorado is helemaal niet uitgesproken, eerder subtiel. Het is een atypische Amerikaanse hop het is helemaal geen citrusbom en smaakt/ruikt niet zoals een snoepdoos die je open trekt!
El dorado heeft een fluweel zacht aroma (en smaak) met toetsen van kers, peer en tropisch fruit.

Dus misschien toch wel geschikt?

Proost!

Vergelijkbare Topics (7)

21836

Gestart door segtom

Reacties: 26
Gelezen: 8765

41860

Reacties: 18
Gelezen: 3079

33856

Gestart door tdp

Reacties: 19
Gelezen: 5779

9178

Gestart door oranjeboombiertje

Reacties: 32
Gelezen: 9580

43922

Reacties: 16
Gelezen: 2472

36354

Gestart door Mario72

Reacties: 9
Gelezen: 2316

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.