Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Kleine pomp

Gestart door matsoe, 29-11-2016 16:29 u

Vorige topic - Volgende topic

matsoe

Hallo beste brouwvrienden

Ik ben op zoek naar kleine pompjes voor het over pompen van mijn maischketel naar de filter en van de filter naar de kookketel.
Welke merken hebben jullie en waar hebben jullie ze gekocht?

Groetjes Matsoe :proost:

steyr540

Een veel gebruikt pompje is deze:
http://www.ebay.nl/itm/12V-Solar-Hot-Water-Pump-Circulation-High-Quality-Food-Grade-212-F-w-Coupler-/381005463497?hash=item58b5b1ffc9:g:vnAAAOSwq7JUIoLW
als je nog even verder zoekt zul je misschien nog een betere aanbieding vinden.

Succes ermee.

Biertje1985

Citaat van: steyr540 op 29-11-2016  16:58 uEen veel gebruikt pompje is deze:
http://www.ebay.nl/itm/12V-Solar-Hot-Water-Pump-Circulation-High-Quality-Food-Grade-212-F-w-Coupler-/381005463497?hash=item58b5b1ffc9:g:vnAAAOSwq7JUIoLW
als je nog even verder zoekt zul je misschien nog een betere aanbieding vinden.

Succes ermee.
Dat zijn goedkope en best wel goede pompjes, ik gebruik deze ook. Ik heb er wel 1 spare liggen dat is altijd handig. Als je wat verder zoekt zal je zien dat deze ook goedkoper te krijgen zijn. Ook bij banggood.com. Let er wel op dat er meerdere versies zijn, de ''betere'' versie levert 480 liter per uur. Ook wel bekend onder solar pomp, temperaturen tegen het kookpunt zijn geen probleem.

sunlight

Langer druk leveren wel. Na 45 min maischen op 68 ÂșC wil hij wel eens gewoon stoppen in mijn Herms. De andere pomp welke de hlt rondpompt in een drukloze omgeving draait gewoon door. Andere pomp pompt het wort door de wisselaar.

Sander van Dijk

Citaat van: matsoe op 29-11-2016  16:29 uHallo beste brouwvrienden

Ik ben op zoek naar kleine pompjes voor het over pompen van mijn maischketel naar de filter en van de filter naar de kookketel.
Welke merken hebben jullie en waar hebben jullie ze gekocht?

Groetjes Matsoe :proost:

Even voor de duidelijkheid. Als ik je bericht zo lees denk ik dat je een pomp wilt, waarmee je de maisch, dus wort en moutdeeltjes, naar de filterkuip wilt pompen.

Daar zijn deze Solarpompjes niet voor geschikt. Als je alleen wort wilt pompen kun je deze pompjes prima gebruiken. Als je een pompje voor de maisch wilt, wordt het geen pompje, maar een pomp. Die zijn behoorlijk prijzig en worden volgens mij door weinig hobbybrouwers gebruikt.

DLB

CiteerDaar zijn deze Solarpompjes niet voor geschikt. Als je alleen wort wilt pompen kun je deze pompjes prima gebruiken. Als je een pompje voor de maisch wilt, wordt het geen pompje, maar een pomp. Die zijn behoorlijk prijzig en worden volgens mij door weinig hobbybrouwers gebruikt.

Inderdaad, deze pompen moeten een redelijk vermogen hebben om het omhoog te kunnen pompen.
Wij gebruiken daar een Iwaki MDnogiets pomp voor, maar die zijn inderdaad niet compleet gratis.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.