Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bottelen met een bottelvat

Gestart door Freggel, 11-07-2016 12:27 u

Vorige topic - Volgende topic

Freggel

Ik heb een 31 liter vat met kraantje van Brouwmarkt en ook een zelfde vat zonder kraantje.

Het vat zonder kraantje gebruikt om te vergisten en een dag voor het bottelen overgeheveld naar het vat met kraantje.

Nu was ik afgelopen weekend een batch aan het bottelen voor het eerst, maar het viel me op dat dit kraantje eigenlijk veel te hoog zit om te bottelen, er blijft zeker 7cm in het vat zitten, wat best veel is.
uiteraard het vat maar schuin gezet, maar ook dan red je het niet.

Uiteindelijk de hevel erbij gepakt, hier het afvulpijpje op gezet en op die manier nog 7 flesjes kunnen vullen.

Ik zou het natuurlijk direct vanuit het eerste vat kunnen bottelen, maar het viel me op dat met het hevelen zelfs nog wel een aardige hoeveelheid gist mee kwam die na het bottelen achterbleef in het bottelvat, wat dus anders in mijn flesjes terecht was gekomen.
Daarnaast leek het mij veiliger om de bottelsuiker toe te voegen in een vat ipv in de flesjes.

Ik vroeg me af hoe jullie het bottelen doen en of er ook handiger manieren zijn?

Battum80

Freggel

Citaat van: Battum80 op 11-07-2016  12:37 uhttp://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?action=tags;tagid=175

Kijk hier maar eens, je vindt vast een oplossing

Kijk dit is een overzichtelijke zoekfunctie, die was ik nog niet tegengekomen. dank je :)

Mike101

Je zou aan de binnenkant een rvs knie kunnen schroeven, dan komt hij net boven de bodem uit.
Er staat ergens een post van op het forum met foto's erbij

Rich

Zie hier mijn oplossing: stuk van een ouwe hevel in een siliconenstop. Werkt perfect.

SanderH

Waar is de "Like Button" op het forum?

Lekker simpele oplossing zo Rich.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.