Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Webshop begonnen met verkoop van mede

Gestart door Marco1337, 02-03-2016 20:49 u

Vorige topic - Volgende topic

Marco1337

Hey!

Mijn broer en ik zijn naast het brouwen van mede dit ook gaan verkopen op: www.heathenmead.com.
Alles is geregeld en wij mogen dit legaal verkopen, er is alleen 1 probleem wij hebben weinig tot geen klanten :C

Hebben jullie naast het advies van brouwen ook advies voor het runnen van een site?

Ik sta open voor suggesties! Alvast bedankt :)

Groetjes,

Marco

ThomasM

Ik heb verder niets aan tips voor je helaas, behalve dan dat de plaatjes er erg mooi uit zien. Ook vroeg ik me af, wat is het verschil tussen een braggot en jullie mead beer?

Biermagneet

Citaat van: Marco1337 op 02-03-2016  20:49 uHey!

Mijn broer en ik zijn naast het brouwen van mede dit ook gaan verkopen op: www.heathenmead.com .
Alles is geregeld en wij mogen dit legaal verkopen, er is alleen 1 probleem wij hebben weinig tot geen klanten :C

Hebben jullie naast het advies van brouwen ook advies voor het runnen van een site?

Ik sta open voor suggesties! Alvast bedankt :)

Groetjes,

Marco

Succes met de verkoop. Persoonlijk mis ik bv de inhoud per fles, zijn deze 300 ml of 1 liter bv.
Ook zou vermelding van alcoholpercentage handig kunnen zijn.
Vergelijk de site met andere soortgelijke en bekijk eens wat de verschillen zijn om tot eigen goeden of juist originelen ideeën te komen.
Vermelding van bv verzendkosten of "verjaardagsverpakking".

bastiaanD

Ziet er allemaal heerlijk uit, maar ik zie veel te weinig info. Hoe groot? meer over de smaak. Verzendkosten. Hoe is het gemaakt?

Het is iemand zijn passie, vertel erover! Dat vinden we leuk om te lezen.

bastiaanD

Daarnaast vind ik het wel heel duur. Ik neem aan dat het 0.75 ltr flessen zijn en dan 12,50 plus verzendkosten?

RienP

Voor 0,75 L zijn dit geen rare prijzen voor mede (als je het vergelijkt met andere commerciële verkoop).

Ik denk dat iets meer informatie en plaatjes van een mooie fles met etiket zeker zullen helpen (denk o.a. ook aan alcoholpercentage). Een fles zonder etiket op de foto geeft een wat, even heel plat gezegd, achter uit de kofferbak beeld. Kijk ook bijvoorbeeld eens bij meadandmore en Delftse mederij voor ideeën hoe zij de mede presenteren.

Veel succes gewenst in ieder geval. Een nieuwe zaak opzetten is altijd lastig.

bierinjisp

Voor een webshop geldt dat alle verplichte informatie die op een etiket behoort te staan (met uitzondering van de houdbaarheid) ook op de webpagina hoort te staan. zo kan de consument een wel overwogen keuze maken.

JohanDeJong

Ik mis een beetje persoonlijke informatie, wie zijn jullie, waar komt de mede vandaan... Waarom zijn jullie er zo zot van.

Succes met jullie winkel.

Basje42

Ik heb zelf een redelijk succesvolle webwinkel  al 10 jaar.

Wat mij direct stoort is:

Telefoonnummer 0123-456-789 (boven links)
Site is half in het Engels
Eerder genoemd geen tot slechte productinformatie
Geen adresvermelding

Met alle respect, en ik heb ook heel veel moeten leren. En nog steeds...
Het is een beetje in elkaar geprutst. Logisch dat je hier geen klanten mee trekt.
Eerst de website op orde maken, dan kan je je focussen op klanten trekken.

Zet gewoon eens je verstand op nul, en kijk eens wat je ziet.
Verplaats je in iemand die jullie niet kent, wat die allemaal ziet, wat vraagt ie zich af?
Betaalwijzen, retourneren, breuk, verzenden ben er gewoon open en eerlijk over.
Als je op een gegeven moment vragen krijgt, doe daar iets mee.
Zorg ervoor dat de volgende klant die vraag niet meer hoeft te stellen etc.. M.a.w. leer van je klanten.
En bestudeer de websites van de "grote jongens" ook eens. Daar kan je veel van leren.

Succes!!!

Paard

Al het bovenstaande en

als je aan je vrienden vraagt wil je een glas mede, dat ze dan denken dat ze je niet goed verstaan hebben, huh wat is dat? Van honing? Mmm heb je ook bier?

Beetje flauw hoor maar denk dat er nog niet zoveel mensen zijn die van het bestaan weten laat staan dat ze weten of ze het lekker vinden.

Succes ermee.

Haagse Wouter

Citaat van: Paard op 03-03-2016  12:28 uAl het bovenstaande en

als je aan je vrienden vraagt wil je een glas mede, dat ze dan denken dat ze je niet goed verstaan hebben, huh wat is dat? Van honing? Mmm heb je ook bier?

Beetje flauw hoor maar denk dat er nog niet zoveel mensen zijn die van het bestaan weten laat staan dat ze weten of ze het lekker vinden.

Succes ermee.

Ken uw doelgroep!
Dat kan in dit geval bijvoorbeeld de alternatieve scenes zijn. Mede is populair bij fantasy fair achtige dingen.

Aan je huisstijl te zien is dat ook de groep waaraan je probeert te marketen?

klan85

CiteerEen lekere zoete mede met de smaak van honing (duh!).

Let op je spelfouten en aanmatigend taalgebruik ;)

En maak je de mede van gewone potjes honing uit de supermarkt? Zoiets zie ik op de foto... Zonde!
Ik zou het super lokaal maken: honing van je lokale (dichtstbijzijnde) imkerij en dan verkopen aan de lokale winkels. 

Biologische honing smaakt vaak 10x beter, helemaal wanneer je er mede van maakt en de meeste suikers vergisten...

gerbenpool

Als ik je website open en naar beneden scrol kom ik als eerste prijzen op je website je aanbiedingen tegen. Dat zou ik anders doen. Als je product goed is hoef je geen korting te geven, NOOIT! Als je te promotie korting wilt geven zou ik dat doen met een code oid. Dan houden je producten de waarde wat jij ervoor wilt hebben. Als je ze voor minder geld wilt verkopen moet je je prijzen aanpassen ipv elk product afprijzen. Zeker met etenswaren lijkt het alsof het op moet of zo. De uiterste houdbaarheidsdatum vervalt bijna of zo. Daarnaast ben ik het eens met de eerdere schrijvers. Succes, ik denk dat je een mooi product hebt. Doei

Jacques

Ook ik doe nog een duit in het zakje...

De vulhoogte van de flessen op de foto's zijn heel erg verschillend. Dat komt niet professioneel over.
Verder zou ik de flessen fotograferen met de etiketten naar voren toe. Nu lijkt het alsof je iets te verbergen hebt.

Noordzij_1

Ik was benieuwd hoe de zaken liepen en of de tips opgevolgd zijn.
Domein te koop zegt helaas meer dan genoeg.  :-\

BillieGroothuizen

Citaat van: Noordzij_1 op 20-07-2022  12:50 uIk was benieuwd hoe de zaken liepen en of de tips opgevolgd zijn.
Domein te koop zegt helaas meer dan genoeg.  :-\
Ik zat ook al te kijken. Site is offline. Jammer, want lijkt me best een uitdaging.

Dirtbag

De wayback machine heeft op 15 september 2016 de laatste keer een succesvolle snapshot van de pagina genomen.

De site bestaat al een tijdje niet meer dus.

https://web.archive.org/web/20160915045419/http://www.heathenmead.com/

db

Thomas97

Het lijkt erop alsof er gekozen is voor een Nederlandse domeinnaam: https://www.heathenmead.nl/

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.