Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Welke gist voor een "dunkel-Weizen" bier

Gestart door pgeenen, 17-03-2015 08:31 u

Vorige topic - Volgende topic

pgeenen

Hoi allemaal.

Ik zou graag een Dunkel-Weizen willen brouwen echter Brouwland komt met de volgende mededeling.
--------------------
Hallo Peter Geenen
Brouwland heeft de 3068 Weihenstephan Wheat 050.145.2   NIET op voorraad.
https://www.Brouwland.com/nl/search?q=050.145.2&type=products&location=all
Welke gist zou je als alternatief willen hebben ?
------------------------

Wie heeft een goed alternatief voor bovenstaande gist?

gr.
Peter.

Gadiot

Geen antwoord op je vraag maar Brouwmarkt heeft hem volgens mij wel. Ik heb hem onlangs nog besteld.

http://www.Brouwmarkt.nl/Wyeast-3068-xl-weihenstephan-wheat-biergist-activa.html

pgeenen

Was wat te snel. Inderdaad, Brouwland is niet de enige die deze gist heeft.

Brouwmarkt ook.

gr.
Peter.

Jacques

Citaat van: pgeenen op 17-03-2015  08:39 uWas wat te snel. Inderdaad, Brouwland is niet de enige die deze gist heeft.

Brouwmarkt ook.

gr.
Peter.

Brouwland is wel de importeur van deze gisten, ook voor andere leveranciers in Nederland en België.

Adrie

Als je op de website van Wyeast zoekt, kom je op DEZE pagina en die geeft een aantal alternatieven.

Citaat van: pgeenen op 17-03-2015  08:31 uHoi allemaal.

Ik zou graag een Dunkel-Weizen willen brouwen echter Brouwland komt met de volgende mededeling.
--------------------
Hallo Peter Geenen
Brouwland heeft de 3068 Weihenstephan Wheat 050.145.2   NIET op voorraad.
https://www.Brouwland.com/nl/search?q=050.145.2&type=products&location=all
Welke gist zou je als alternatief willen hebben ?
------------------------

Wie heeft een goed alternatief voor bovenstaande gist?

gr.
Peter.

Hoppenbrouwers

Citaat van: Jacques op 18-03-2015  21:30 uBrouwland is wel de importeur van deze gisten, ook voor andere leveranciers in Nederland en België.
Maar Brouwland is niet de enige die deze gisten in Nederland verdeeld.

@ts: je kan voor een dunkel weizen dezelfde gisten gebruiken als voor een gewone weizen. Probeer anders de 3638 eens. Ook een lekkere gist.

Oscar

Citaat van: pgeenen op 17-03-2015  08:31 uWie heeft een goed alternatief voor bovenstaande gist?

Iedere andere weziengist.
* Fermentis WB-06
* Mauribrew Weiss
* Danstar Munich Wheat
* of een vloeibare variant

:degroeten:

Hoppenbrouwers

Citaat van: Oscar op 01-01-1970  04:57 u* Danstar Munich Wheat
Nou... Ik zou dit toch niet willen classificeren als een "goed alternatief". Als je een échte weizen wil maken kun je deze gist beter laten liggen.

Bennemans

Citaat van: Hoppenbrouwers op 20-03-2015  00:36 uNou... Ik zou dit toch niet willen classificeren als een "goed alternatief". Als je een échte weizen wil maken kun je deze gist beter laten liggen.
Ik had deze als een soort van back-up voor als de slurry van de 3068 niet zou starten. Waarom vind je dit geen goed alternatief?

Hoppenbrouwers

Citaat van: Bennemans op 20-03-2015  17:44 uIk had deze als een soort van back-up voor als de slurry van de 3068 niet zou starten. Waarom vind je dit geen goed alternatief??
Heb er twee keer een bier mee gebrouwen. Ik zeg bewust bier omdat een weizen écht totaal anders smaakt. Het was een erg lekker bier maakt lijkt meer op een blond (en dan nog 10 andere stijlen) dan op een weizen. Deze gist geeft totaal geen weizenkarakter.
Als backup goed te gebruiken, maar verwacht geen weizen.

Bennemans

Duidelijk verhaal.
Dan ben ik blij dat de slurry erg goed z'n werk heeft gedaan...

Vergelijkbare Topics (7)

18621

Reacties: 5
Gelezen: 3099

39574

Reacties: 1
Gelezen: 1584

24879

Reacties: 21
Gelezen: 8558

3777

Gestart door Thomas B

Reacties: 53
Gelezen: 33531

45138

Reacties: 7
Gelezen: 1235

31174

Reacties: 1
Gelezen: 1021

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.