Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Mijn eerste biertje tripel blik

Gestart door meyerhj, 08-02-2015 16:30 u

Vorige topic - Volgende topic

meyerhj

Vandaag mijn eerste biertje geproefd het is een blik tripel heeft geen heldere kleur maar Amber 20-30 EBC smaakt heerlijk en heeft een wat bittere afdronk en zit tussen de 8,5 of 9% alcohol ben trots op me zelf krijg er geen foto bij gevoegd.
http://www.mijnalbum.nl/Album=SERLM3LA

Eric v B

Citaat van: meyerhj op 08-02-2015  16:30 uVandaag mijn eerste biertje geproefd het is een blik tripel heeft geen heldere kleur maar Amber 20-30 EBC smaakt heerlijk en heeft een wat bittere afdronk en zit tussen de 8,5 of 9% alcohol ben trots op me zelf krijg er geen foto bij gevoegd.
Kijk, dat is mooi een eerste bier dat smaakt. Dat er nog vele mogen volgen! Heb je al plannen voor moutbrouwsels?

Jacques

Citaat van: meyerhj op 08-02-2015  16:30 ukrijg er geen foto bij gevoegd.

Zie dit topic voor uitleg.

Mooi dat je eerste brouwsel goed gelukt is.

meyerhj

Nou volgens mij is het nou gelukt om de foto's er in te krijgen in mijn eerste bericht.

brouwmus

Ziet er volgens mij uit net als mijn bliktripel :)

(Zal van de week eens een foto maken)

Proost!

meyerhj

Citaat van: Jacques op 08-02-2015  22:09 uZie dit topic voor uitleg.

Mooi dat je eerste brouwsel goed gelukt is.

Jacques waarom heb ik in het begin schuim en dat zak langzaam weg.

Jacques

Citaat van: meyerhj op 08-02-2015  23:23 uNou volgens mij is het nou gelukt om de foto's er in te krijgen in mijn eerste bericht.

De foto is nu rechtstreeks te zien op het forum.

Niet de pagina van Mijn album maar de foto zelf hoort tussen de tags [ img ] en [ / img ] (zonder spaties) te worden gezet.

Jacques

Citaat van: meyerhj op 09-02-2015  12:08 uJacques waarom heb ik in het begin schuim en dat zak langzaam weg.

Dat heeft te maken met een lage schuimhoudbaarheid. Het meest voor de hand liggend is dat je bier veel hogere alcoholen heef door een te hoge vergistingstemperatuur.

Zie ook http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/dokuwiki/doku.php?id=schuimhoudbaarheid

Marcel_k

Citaat van: meyerhj op 08-02-2015  16:30 uVandaag mijn eerste biertje geproefd het is een blik tripel heeft geen heldere kleur maar Amber 20-30 EBC smaakt heerlijk en heeft een wat bittere afdronk en zit tussen de 8,5 of 9% alcohol ben trots op me zelf
Was het een Brewferm blik? Of een ander merk? Ik heb net een Brewferm tripel gebotteld.
Hoe smaakt ie?

meyerhj

Citaat van: Marcel_k op 09-02-2015  22:59 uWas het een Brewferm blik? Of een ander merk? Ik heb net een Brewferm tripel gebotteld.
Hoe smaakt ie?

Ik vind hem wel lekker is wat amber van kleur

tdp

Gefeliciteerd met je eerste biertje! Geniet ervan en succes met de volgende biertjes!

Groet,
de TDP

Vergelijkbare Topics (7)

24813

Reacties: 7
Gelezen: 3056

42910

Reacties: 8
Gelezen: 1026

21162

Reacties: 10
Gelezen: 4927

36731

Reacties: 55
Gelezen: 8099

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.