Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Beugel of toch maar een rubberen dop?

Gestart door Marcel_k, 15-09-2014 19:54 u

Vorige topic - Volgende topic

Marcel_k

ik had bij Thuis-brouwerij.nl vier flessen 1 liter Wit met Beugelsluiting aangeschaft. prima flessen, ik hoop ze veel te gebruiken.
Ik heb echter wel mijn twijfels over die beugelsluiting. Nu, 4 weken na het bottelen, zie ik bij twee flessen toch duidelijk belletjes bij het rubberen randje van de beugeldop. Er lekt toch koolzuur dus. Eén fles had dan ook geen prik. Tweede fles lekte ook een beetje zo te zien, maar daar zat wél voldoende koolzuur op. (proost!)

Volgende keer ga ik ze toch maar afsluiten met rubberen doppen, want met die beugels, dat werkt toch niet helemaal.
Wat denken jullie?

DenMaarten

Ik heb geen ervaring met de flessen, maar ze zien er uit of ze niet geschikt zijn voor vloeistoffen onder druk. Ik heb zelf 0,75 liter flessen aangeschaft met losse beugels die daar op passen. Zeer tevreden over [emoji4]

Gerb

Transparante flessen zijn niet geschikt voor bier. Door de lichtinval verandert de smaak van het bier en kan zorgen voor een zgn lichtsmaak. Volgens de beschrijving zijn de flessen geschikt voor azijn en olieen, dus niet voor druk. Waarom niet een krat Grolsch leegdrinken en deze gebruiken?

RobinB

Op zich kan een doorzichtige fles wel, als je ze maar donker bewaard.
Gezien de omschrijving lijken deze flessen inderdaad niet geschikt voor de druk van hergistend bier.

i-love-ipa

Thuis-brouwerij.nl verkoopt de flessen toch met het idee er bier in te bottelen :nut:? Als ze niet geschikt blijken voor druk door hergistend bier zou ik proberen je aankoopbedrag terug te krijgen en de website adviseren de flessen niet meer aan te bieden  >:D.

RobinB

Nee hoor, ze verkopen ze met dit idee:
CiteerBeugelfles voorzien van een rubberen afdichting om de fles hermetisch af te sluiten. Mooi en elegant.