Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Beugel of toch maar een rubberen dop?

Gestart door Marcel_k, 15-09-2014 19:54 u

Vorige topic - Volgende topic

Marcel_k

ik had bij Thuis-brouwerij.nl vier flessen 1 liter Wit met Beugelsluiting aangeschaft. prima flessen, ik hoop ze veel te gebruiken.
Ik heb echter wel mijn twijfels over die beugelsluiting. Nu, 4 weken na het bottelen, zie ik bij twee flessen toch duidelijk belletjes bij het rubberen randje van de beugeldop. Er lekt toch koolzuur dus. Eén fles had dan ook geen prik. Tweede fles lekte ook een beetje zo te zien, maar daar zat wél voldoende koolzuur op. (proost!)

Volgende keer ga ik ze toch maar afsluiten met rubberen doppen, want met die beugels, dat werkt toch niet helemaal.
Wat denken jullie?

DenMaarten

Ik heb geen ervaring met de flessen, maar ze zien er uit of ze niet geschikt zijn voor vloeistoffen onder druk. Ik heb zelf 0,75 liter flessen aangeschaft met losse beugels die daar op passen. Zeer tevreden over [emoji4]

Gerb

Transparante flessen zijn niet geschikt voor bier. Door de lichtinval verandert de smaak van het bier en kan zorgen voor een zgn lichtsmaak. Volgens de beschrijving zijn de flessen geschikt voor azijn en olieen, dus niet voor druk. Waarom niet een krat Grolsch leegdrinken en deze gebruiken?

RobinB

Op zich kan een doorzichtige fles wel, als je ze maar donker bewaard.
Gezien de omschrijving lijken deze flessen inderdaad niet geschikt voor de druk van hergistend bier.

i-love-ipa

Thuis-brouwerij.nl verkoopt de flessen toch met het idee er bier in te bottelen :nut:? Als ze niet geschikt blijken voor druk door hergistend bier zou ik proberen je aankoopbedrag terug te krijgen en de website adviseren de flessen niet meer aan te bieden  >:D.

RobinB

Nee hoor, ze verkopen ze met dit idee:
CiteerBeugelfles voorzien van een rubberen afdichting om de fles hermetisch af te sluiten. Mooi en elegant.
Beugelflessen zijn ideaal voor het opslaan, bewaren en serveren van oliën, azijnen, vloeistoffen, likeuren en nog veel meer.

Staat er ook bij. :)

Marcel_k

ja, jullie hebben gelijk. Die flessen zijn ongeschikt voor bier, eigenlijk. Op de website zegt de verkoper: "Beugelflessen zijn ideaal voor het opslaan, bewaren en serveren van oliën, azijnen, vloeistoffen, likeuren en nog veel meer."
Ik zet ze in de kast met een extra plastic zak eromheen!

Biermagneet

Zelf gebruik ik wat lege Grolsch flesjes. Na een paar keer gebruikt te hebben gaan ze weer vrolijk terug de winkel in. Ideaal alleen met weggeven staat er Grolsch op... ach lekker belangrijk. Gaat om het product niet om de verpakking in mijn beleving :)

Roelof

Citaat van: Biermagneet op 18-09-2014  16:31 uZelf gebruik ik wat lege Grolsch flesjes. Na een paar keer gebruikt te hebben gaan ze weer vrolijk terug de winkel in. Ideaal alleen met weggeven staat er Grolsch op... ach lekker belangrijk. Gaat om het product niet om de verpakking in mijn beleving :)
Als je wat langer brouwt, is mijn ervaring, ga je op de details letten en dan ga je heus niet meer in Grolsch flessen bottelen.  ;D

Biermagneet

:)  Daarom gaat het grootste gros ook in kegs :)  Maar inderdaad nog net geen jaar bezig dus wie weet ;)

RobinB

Och, ik heb ook jaren achtereen in Grolsch beugeltjes gebotteld. Daarna in Duitse beugels, das 10 liter per krat! :duimop:
Nu enkel nog kegs en wat losse flesjes (Coopers PET).

sven

Beugels op champagneflessen gezet (75 ml en 37,5 ml) gaat best vlot om te vullen, en staat nog mooi ook in de houten kratjes.

GeBaxke

Bij Brouwmarkt heb ik een stuk of 75 van die flessen gekocht een keer tijdens een aanbieding. De sluiting is niet goed genoeg voor bier en lekt, de beugel zit gewoon niet strak genoeg. Dit ook gemaild naar Brouwmarkt om wellicht hun omschrijving aan te passen, dat is nog niet gebeurd.
Het formaat vind ik lekker makkelijk, met bottelen en een liter krijg je wel op zeker met een vriend erbij.
Wat ik nu doe is een tweede rubber ring op de dop plaatsen, dan werkt het prima. 8 gram suiker kan ie gewoon aan zonder lekken.

Rich

Ik heb in het begin ook een paar keer met Grolsch beugels gewerkt, vanaf gestapt omdat die beugels toch net iets teveel in de weg zitten bij schoonmaken etc. Voor mijn gevoel netto minder moeite met kroonkurken.

Marcel_k

Bij Brouwland heb ik prima flessen gevonden: 75cl mét kroonkurk. Ook prima.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.