Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

American Saison IPA

Gestart door Christiaan S, 19-07-2014 19:15 u

Vorige topic - Volgende topic

arluijen

Citaat van: Christiaan S op 21-07-2014  10:03 uWat de naam dan ook mag worden, ik ga het gewoon proberen vandaag en dan zie ik later wel of het een geslaagd biertje wordt.
Als de smaak maar lekker wordt met een goede bitterheid. :proost:

Precies. Als ik één ding geleerd heb in mijn jaren brouwen is het wel dat bier classificaties niets meer dan een richtlijn zijn. Waar het aan het eind van de dag om gaat is wat jij lekker vindt in het glas. Iedereen hier heeft een mening over meer of minder bitterheid of een ander gist, maar het eind van het liedje is dat jij degene bent die de bellen en de gist in het wort gooit. Persoonlijk denk ik dat het een top bier gaat worden, redelijk bitter, amarillo grapefruit smaak en mét de typische belle saison smaak (ik associeer deze zelf met 'peper').

Als je daar van houdt ga je iets moois maken. Veel plezier vandaag.  ;D

Christiaan S

Het experimenteren met bier zit een beetje in mijn aard net zoals in mijn werk als farmaceutisch ontwikkelaar. Ik hoe van dingen doen die niet gebruikelijk zijn maar wel kunnen. De mout is inmiddels geschroot en de maischpan is bijna op 68 graden, dus straks beginnen met het bier in wording. :brouwen:

Wie weet stuur ik het bier ook wel in naar het OBBK als APA en kijken wat er dan voor commentaar los komt. ;D

RobinB

Uiteraard gaat het om je eigen smaak en ik geloof ook zeker wel dat dit een lekker bier gaat worden (zie mijn eerste reactie).
Voor de duidelijkheid hier op het forum (bijv. als voorbeeldrecept) is het wel handig dat de topictitel ook strookt met het recept. ;)

Christiaan S

Citaat van: RobinB op 21-07-2014  11:07 uUiteraard gaat het om je eigen smaak en ik geloof ook zeker wel dat dit een lekker bier gaat worden (zie mijn eerste reactie).
Voor de duidelijkheid hier op het forum (bijv. als voorbeeldrecept) is het wel handig dat de topictitel ook strookt met het recept. ;)
Titel aangepast, dus nu klopt het recept weer met de topictitel. 8)

Vergelijkbare Topics (7)

28920

Gestart door arg

Reacties: 9
Gelezen: 3393

16-06-2015 18:31 u
door homoeccentricus
17849

Reacties: 14
Gelezen: 6347

41053

Reacties: 3
Gelezen: 1175

31926

Reacties: 20
Gelezen: 5411

22289

Reacties: 26
Gelezen: 10789

05-09-2013 11:41 u
door Erick
43462

Gestart door Keijzertje

Reacties: 1
Gelezen: 631

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.