Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Frambozenbier met yoghurt- en kwarkbacterien

Gestart door Gerb, 11-07-2014 12:23 u

Vorige topic - Volgende topic

Gerb

MaartenP

Je kan het via allerlei webshops kopen. Zelf heb ik het nog niet in winkels gezien, alleen die gefermenteerde melkdrank, maar misschien dat ze het in exotische supermarkten ook hebben?

RobinB

Maarten heeft gelijk, het zijn geen plantjes maar een symbiose tussen verschillende melkzuurbacteriën en gist (oa. Candida kefyr?).
Natuurwinkels verkopen gedroogde korreltjes en als je netjes werkt kan je daar steeds een volgende generatie mee aanzetten. Wat dat betreft dus net als bier en yoghurt. :)

Een makkelijke melkzuurbacterie uit bier zou eentje van een echte infectie zijn, omdat die waarschijnlijk al de resistentiegenen bij zich draagt en zodoende goed hoptolerant is.
Dit in tegenstelling tot de stam van Wyeast.

De Kiekert

Citaat van: MaartenP op 24-07-2014  10:01 uNiet wellicht, het zijn geen plantjes maar klompjes van gist met melkzuurbacteriën. Deze vormen een soort klontjes.

Had " plantje " moeten schrijven.

Gerb

Ik drink nu dit bier. Het bier is mooi rood van de frambozen en hibiscus. De geur is sterk frambozen en in de smaak is het fruit sterk aanwezig. De combinatie van de milde zurigheid van de kwarkbacterien en hibiscus pakt goed uit. Het is een fris frambozenbier geworden.

William

Mooi he, zuivel  ;)

Ben je morgen bij het OBBK? Zo ja, dan wil ik deze wel ruilen met mijn Saison Deus.

René K

Dat klinkt als een geslaagd bier Gerben!

Gerb

Zuivel is inderdaad mooi. Een volgende experient met L. Delbrueckii vann White Labs staat al op de agenda. Ik ben er morgen helaas niet bij.

Vergelijkbare Topics (7)

38172

Reacties: 26
Gelezen: 4846

02-02-2019 15:58 u
door orangeloo
26759

Reacties: 6
Gelezen: 3389

12162

Reacties: 38
Gelezen: 10710

41083

Reacties: 8
Gelezen: 1000

32021

Reacties: 11
Gelezen: 3319

17929

Reacties: 8
Gelezen: 4417

44040

Reacties: 16
Gelezen: 1367

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.