Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Imperial red ale

Gestart door Hoppenbrouwers, 26-05-2014 21:08 u

Vorige topic - Volgende topic

Hoppenbrouwers

Ik vroeg me af wat er bekend is over dit biertype en wat er in een recept thuis hoort. Schijnbaar heeft dit bier klasse D gewonnen op het ONK afgelopen weekend maar ik kan er nergens een type beschrijving van lezen. Op dit forum staat er weinig tot niets over beschreven en de brouwsoftware heeft er ook geen notie van. Hoe keuren de keurmeester van het BKG dan een dergelijk bier? Aan de hand van wat?

Zijn er nog meer types die je kan inzenden en hier niet terug te vinden zijn? Het was me bij de inschrijving in ieder geval niet opgevallen...
Ben in ieder geval ook wel benieuwd naar het recept van Caspar Kuik.

(De zoekfunctie werkt trouwens niet optimaal voor mobiele apparaten op dit moment)

RobinB

Hier is de lijst waarop door het BKG gekeurd kan worden:
http://www.bierkeurmeestersgilde.nl/biertypenlijst.htm
:)

Ronald_

Gisting            Bovengistend
Kleur               Diep amber tot donkerbruin
EBC                 45 – 95
Helderheid      Helder tot tweeschijn
Schuim            Ongelijkmatig tot mousse
Alcohol vol. % 7,9 – 10,5
Geur                Intense hopgeuren, medium tot sterke esters, licht karamel en licht gebrande mout
Smaak             Intense hopbitterheid in aroma's en smaak, medium tot sterke esters, medium tot sterk karamel en licht gebrande mout
EBU                 55 – 70
Hoofdsmaak    Zeer bitter, zoet
Body                Vol tot zeer vol
Mondgevoel     Plakkerig, alcoholwarmend
Nasmaak          Hopbitterheid blijft lang hangen en het bier eindigt redelijk droog
Voorbeelden    Port Brewing Shark Attack, Three Floyds Behemoth, Imperial Red Ale Bordeaux Barrel aged vandeStreek Collab met de Leckere
Opmerkingen    Donkerder en voller met meer esters en moutkarakter dan Double IPA

Gerb

Die lijst is echt heel erg up to date Ronald!

Ronald_

Citaat van: Gerb op 27-05-2014  11:50 uDie lijst is echt heel erg up to date Ronald!

Die lijst met voorbeelden? Goed heh ;)

Hoppenbrouwers

Is er ook ergens een typebeschrijving te vinden met start sg, hopsoorten, gisten, stort etc. (zoals in bijv. De biertypengids van Derek Walsh e.v.a.)?

Jacques

Citaat van: Hoppenbrouwers op 27-05-2014  14:53 uIs er ook ergens een typebeschrijving te vinden met start sg, hopsoorten, gisten, stort etc. (zoals in bijv. De biertypengids van Derek Walsh e.v.a.)?

Wat dacht je van de wiki behorende bij het forum?  :)

Links naar goede recepten zijn welkom. Voor het overige toch redelijk veel informatie.

Hoppenbrouwers

Citaat van: Jacques op 29-05-2014  12:36 uWat dacht je van de wiki behorende bij het forum?  :)

Links naar goede recepten zijn welkom. Voor het overige toch redelijk veel informatie.
Als je toch bezig bent, kun je Kuit ook even toevoegen aan de lijst? ;)

Op het forum kreeg ik overigens amper hits toen ik het invoerde (zoekfunctie loopt nu weer steeds vast).

Jacques

Citaat van: Hoppenbrouwers op 29-05-2014  13:36 uAls je toch bezig bent, kun je Kuit ook even toevoegen aan de lijst? ;)

Op het forum kreeg ik overigens amper hits toen ik het invoerde (zoekfunctie loopt nu weer steeds vast).

Met het toevoegen van nieuwe biertypen wacht ik nog even. Er zouden er meer toegevoegd worden.

Voor wat betreft de zoekfunctie zal ik een dezer dagen aan de gang gaan. Nu eerst andere zaken regelen.

Vergelijkbare Topics (7)

42572

Reacties: 13
Gelezen: 1993

19913

Reacties: 4
Gelezen: 2549

6353

Reacties: 16
Gelezen: 5077

27648

Gestart door Hoppenbrouwers

Reacties: 10
Gelezen: 5247

10376

Gestart door MH

Reacties: 22
Gelezen: 7839

35247

Gestart door remolen

Reacties: 15
Gelezen: 2796

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.