Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Wat zal ik eens maken met mijn S-04

Gestart door Marc0F, 11-03-2014 12:47 u

Vorige topic - Volgende topic

Marc0F

Ik heb nog S-04 korrelgist liggen en wil deze niet te oud laten worden.
Echter op het moment weet ik even niet wat ik ermee zou willen gaan brouwen, ik heb recentelijk nog een porter gemaakt. We raden jullie mij aan? :) Recepten mogen ook natuurlijk.

tjleet

Fermentis SafAle S-04    Fruitig, citrusachtig, neutraal    Bitter, Blond, Pale Ale (GB), Indian Pale Ale, Pale Ale (B), Porter, Blonde Bitter, Barley Wine, Tripel, Stout, Dubbel, Scotsh Ale
Maak je keuze zou ik zeggen...

Marc0F

Duidelijk haha, ik zie nu ook dat ik dit zelf ook had kunnen vinden. Hier mag van mij een slotje op :)

Jacques

Citaat van: Marc0F op 11-03-2014  14:40 uHier mag van mij een slotje op :)

Met slotjes zijn we zuinig op dit forum. Het kan zijn dat er nog een verlate reactie komt en die kunnen ook interessant zijn. Slotjes worden vooral gebruikt in het Prikbord om aan te geven dat een artikel verkocht is.

Marc0F

Hey Jacques,

Ok, dat wist ik niet, ik kom regelmatig op technische fora waar ze graag met slotjes strooien :)

Etn82

Een paar maanden geleden heb ik nog een lekkere (American) Brown Ale gebrouwen met de S-04. Smaakvol en lekker doordrinkbaar.  :biersmile:

Hoppenbrouwers

De Wyeast equivalent van de S-04 schijnt de 1098 British Ale te zijn. Je kan ook deze gist bekijken voor specificaties.

RobinB

Schijnt inderdaad, hij lijkt er veel op maar is het mogelijk niet helemaal. :)

Hoppenbrouwers

Citaat van: RobinB op 15-03-2014  10:53 uSchijnt inderdaad, hij lijkt er veel op maar is het mogelijk niet helemaal. :)
Hmm, blijft vaag dus. Hoe wordt de herkomst bepaald?
In onze wiki zie ik namelijk met sommige zekerheid de overeenkomst/gelijkenis tussen de fermentis en Wyeast staan. Bij deze gist is dat vooralsnog niet zo beschreven.

RobinB

Citaat van: Hoppenbrouwers op 15-03-2014  11:06 uHmm, blijft vaag dus. Hoe wordt de herkomst bepaald?
Grotendeels obv ervaringen, smaakprofiel en horen zeggen.
Er zijn wel wat "lekken" van de fabrikanten over de bron, waar die van verschillende fabrikanten overeen komen worden ze in de tabel als dezelfde gist gezet.
Bij een aantal is dat ook wel (zeer) waarschijnlijk, maar de zekerheid varieert.

Wat in ieder geval zeker is, zijn:
Bohemian lager-W34/70-German lager
Us05-Wyeast 1056-Wlp001
De overeenkomende trappisten tussen white labs en Wyeast.
Weihenstephan weizen = 3068
:)

Vergelijkbare Topics (7)

15444

Reacties: 6
Gelezen: 2496

44674

Reacties: 7
Gelezen: 1563

23185

Reacties: 6
Gelezen: 5189

32115

Reacties: 8
Gelezen: 4144

44089

Gestart door Maarten kok

Reacties: 33
Gelezen: 3005

21958

Reacties: 3
Gelezen: 2262

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.