Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Traden met Amerika

Gestart door jan le mercier, 19-02-2014 23:20 u

Vorige topic - Volgende topic

jan le mercier

Ik weet niet hoe het komt: maar ik heb altijd de indruk dat "jullie" (= in het noorden, in Nederland) meer met the usa bezig zijn dan "wij" in het zuiden (= België/Vlaanderen).

Wellicht is dit ongegrond, maar langs de andere kant is het natuurlijk ook wel jullie ex-kolonie! ;)

Ik vroeg me af of velen van "jullie" "traden" met de usa? Het schijnt dat het een veelvoorkomend gegeven is dat je aparte bieren van "hier" (vb zeldzame cantillon's of de molens) opstuurt naar de usa en dat je daarvoor dan in ruil zeldzame amerikanen (russian river, westbrook) in de plaats krijgt.

Doen jullie dat? Is dat iets dat veel gebeurt?

Ik vroeg het me af.

Jan.

Jacques

Traden? Ik denk dat je ruilen bedoelt, of zie ik dat verkeerd?

jan le mercier

Jacques,

Ja: Ruilen bedoel ik. Gebeurt dit veel?

Jan

De-Geert

Citaat van: Jacques op 19-02-2014  23:26 uTraden? Ik denk dat je ruilen bedoelt, of zie ik dat verkeerd?
En hoe krijg je een topic dood
Citaat van: jan le mercier op 19-02-2014  23:20 uopstuurt naar de usa en dat je daarvoor dan in ruil zeldzame amerikanen (russian river, westbrook) in de plaats krijgt.

Doen jullie dat? Is dat iets dat veel gebeurt?

Goede vraag en ook duidelijk. Ik heb ik het nog niet echt voorbij zien komen op dit forum. Ik vermoed dus dat het niet veel gebeurt.

Oscar

Citaat van: jan le mercier op 19-02-2014  23:20 uIk vroeg me af of velen van "jullie" "traden" met de usa?

Ja, dat gebeurt ongetwijfeld... maar zeker niet in grote getallen. Wel is het zo dat Amerikaanse bier hier meer verkrijgbaar zijn, omdat België genoegd denkt te hebben aan zijn eigen bier (Fier op eigen bier)... Maar ik denk niet dat er veel contacten zijn in Amerika en dat er ook niet veel op die manier geruild wordt. Hoe kom je aan dat idee  :weetniet:

:degroeten:

BRAAF bier

Er wordt heel veel geruild vanuit NL naar USA..
Op dit forum ben ik het nog niet tegenkomen, dit omdat het een BROUW forum is en geen ruil/drink forum, denk ik.
Er zijn genoeg ISO/FT facebook groepen te vinden of ander fora.

Je bepaald uiteindelijk zelf hoe klein je wereld is..

Oscar

Citaat van: BRAAF bier op 20-02-2014  00:58 uJe bepaald uiteindelijk zelf hoe klein je wereld is..

Uiteraard. Facebook vergroot deze zeker wel... :-)

RobinB

Citaat van: jan le mercier op 19-02-2014  23:20 u"jullie" (= in het noorden, in Nederland) "wij" in het zuiden (= ... Vlaanderen).

Hmmm... Ik woon in Nederland, maar zit zuidelijker dan het meerdendeel van Vlaanderen! ;D

Ik heb nog nooit bieren uitgewisseld met mensen in de VS, overigens. ;)
Ik koop mijn Amerikaanse bieren "gewoon" in de betere (online) slijter.

Maarten

Citaat van: jan le mercier op 19-02-2014  23:20 uIk weet niet hoe het komt: maar ik heb altijd de indruk dat "jullie" (= in het noorden, in Nederland) meer met the usa bezig zijn dan "wij" in het zuiden (= België/Vlaanderen).

Wellicht is dit ongegrond, maar langs de andere kant is het natuurlijk ook wel jullie ex-kolonie! ;)

Mag ik zeggen dat 'jullie' toen nog gewoon bij 'ons' hoorden? Dus zeker ongegrond! ;D

Inhoudelijk heb ik dit nog nooit gedaan, hoewel ik vrienden heb in US, en dat dus best zou kunnen. Goed idee man! Maar er is inderdaad wel 1 en ander te koop hier bij de betere bierwinkel.

harry

Nou, eigenlijk hoorden ze niet bij "ons" maar bij het Spaanse rijk. Want New york was van ons van 1620 tot 1674 met een onderbreking na de 2e Engelse oorlog. En toen hoorde België niet bij ons. ;D

Vergelijkbare Topics (7)

39370

Gestart door S04

Reacties: 21
Gelezen: 3089

21504

Reacties: 20
Gelezen: 9996

44928

Reacties: 7
Gelezen: 1287

29468

Reacties: 7
Gelezen: 3138

34456

Reacties: 5
Gelezen: 1815

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.