Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bruine vlekken van hopplant?

Gestart door Niels B., 12-11-2013 19:24 u

Vorige topic - Volgende topic

Niels B.

Ik heb een mooi overhemd vergalt. Er zitten bruine vlekken verspreid over de hele voorkant, en, wat het zoeken naar de oorzaak moeilijker maakt, ook vlekken op de schouders en schouderbladen.

Al meerdere dingen geprobeerd:
nogmaals gewassen (je weet t nooit)
Soda
Citroensap
azijn
groene zeep
oma's gele zeep

Het mag allemaal niet baten. Doorzoeken op internet geeft nog een optie: planten, waaronder de hopplant! Dat heb ik wellicht in dit overhemd geplukt... Zou ook verklaren waarom er vlekken op de schouders zitten.

Iemand ervaring met deze vlekken? En dan voornamelijk hoe ze eruit te halen zijn?

Oscar

Citaat van: Niels B. op 12-11-2013  19:24 uIemand ervaring met deze vlekken?

Nee...

Citaat van: Niels B. op 12-11-2013  19:24 uEn dan voornamelijk hoe ze eruit te halen zijn?

De schaar?  >:D >:D ;D :)

Bart J

Hortensia geeft ook van die onverwijderbare vlekken, heb je die misschien gesnoeid of zo iets?

Anton

Helaas Niels, er is niks aan te doen.
Ik had vroeger ook een hopplant in de tuin en in het seizoen zaten de kleren van de kinderen onder de vlekken.
mijn vrouw heeft van alles geprobeerd maar niets hielp. Zij is n.b. textieldeskundige.
Die hop is er uit en alle andere hoppen die ik momenteel heb geven geen vlekken.
Misschien ligt het aan de soort. Die eerste was een wilde soort.

Niels B.

Citaat van: Anton op 12-11-2013  20:09 uHelaas Niels, er is niks aan te doen.

De hop die wij hebben geplukt was ook een wilde soort...

Nog even wachten op ander antwoord :p

ThomasM

Probeer eens k2r. Geweldig spul voor vele soorten vlekken, maar het lijkt me niet handig als het hele overhemd onder de vlekken zit.

Henielma

Die bruine vlekken in de kleren van hop herken ik. Hiermee ook een overhemd en korte broek mee verknalt. Helaas het zit er al 2 jaar in en het gaat er niet meer uit. Jammer.

Dit jaar in donker gekleurde oude kleren de hop geoogst. Dan valt het niet op.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.