Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Belgian Pale Ale met de 3522

Gestart door Robert1968, 29-10-2013 20:58 u

Vorige topic - Volgende topic

Robert1968

Binnenkort staat een Palmachtige op het (brouw) programma. De voorkeursgist hiervoor schijnt de Belgian Schelde-Ale te zijn, deze is echter nu niet leverbaar.

Ik heb echter in de vriezer nog enkele buisjes 3522 (La Chouffe gist). Volgens de website van Wyeast een ideale gist (ook) voor een Palm-achtige: http://www.wyeastlab.com/hb_styledetails.cfm?ID=175

Ik heb zo mijn twijfels of dit de juiste gist is. Iemand ervaring hiermee voor dit biertype en een goed recept die de Palm benaderd?

Sjaak_Deventer

Ooit de Westmalle gist gebruikt voor een Belgian Pale Ale. Als je die vergist op een lage temperatuur is het ook een aanrader.

RobinB

Noch de Schelde gist, noch de Chouffe gist geeft het gistprofiel van Palm. Ik heb gisteren nog een Palm naast een de Koninck geproefd, het gistprofiel lijkt er niet op.
De Wyeast schelde ale is de gist van de Koninck, niet van Palm... :)

Je kan wel een aardige BPA met beide gisten maken, vooral de Chouffe gist zou ik dan koel vergisten. Zo zijn er dan wel meerdere gisten, ik denk aan een Chimay of de Leuven pale ale gist.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.