Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Vraag bierhistorie Well Limburg

Gestart door Brouwerstraat, 18-06-2013 15:23 u

Vorige topic - Volgende topic

Brouwerstraat

Hallo allemaal,

Ik ben een onderzoek gestart naar de brouwhistorie bij ons in het dorp (Well Limburg)

Heeft er iemand wellicht nog informatie over brouwerij Het Hert (tot in de 20er jaren in bedrijf) daarna verkocht aan Wolters Bieren (Venlo) La Belle Alliance.

Ligging, boekje over "Hertwell" e.d. is bekend, ben eigenlijk op zoek naar afbeeldingen, flesjes, artikelen voorraadlijsten oid.

Groeten

sander_123

JayDie

Ken je het boek van Twan Dohmen "Het ruikt hier naar karamel, een snoepjeslucht. Bier in het Land van Cuijk en Maasduinen". Ik zal eens kijken of daar iets over in staat.

Brouwerstraat

Citaat van: JayDie op 23-08-2013  15:35 uKen je het boek van Twan Dohmen "Het ruikt hier naar karamel, een snoepjeslucht. Bier in het Land van Cuijk en Maasduinen". Ik zal eens kijken of daar iets over in staat.

Dat boek ken ik inderdaad nog niet. Bedankt, laat maar even weten. Wellicht staat er iets in over de bierhistorie in Well.
Op het kasteel werd ook bier gebrouwen en volgen mij was er richting Wellerlooi ook nog een brouwerij (De Roodebeeke)

Ik heb wel een boek van Louis Reutelingsperger (over de vriendenkring Arcen) en het boek van Jacques Haumann (Hertwell het bier en limonade waar Well trots op was)

Brouwerstraat

Citaat van: Brouwerstraat op 30-08-2013  08:52 uDat boek ken ik inderdaad nog niet. Bedankt, laat maar even weten. Wellicht staat er iets in over de bierhistorie in Well.
Op het kasteel werd ook bier gebrouwen en volgen mij was er richting Wellerlooi ook nog een brouwerij (De Roodebeeke)

Ik heb wel een boek van Louis Reutelingsperger (over de vriendenkring Arcen) en het boek van Jacques Haumann (Hertwell het bier en limonade waar Well trots op was)

En volgende vraag heeft er iemand een boek over de brouwtechnieken begin 1900 of tips (ik heb het biermuseum gemaild maar geen reactie..)

William

Citaat van: Brouwerstraat op 30-08-2013  11:45 uEn volgende vraag heeft er iemand een boek over de brouwtechnieken begin 1900 of tips (ik heb het biermuseum gemaild maar geen reactie..)

Zoek eens op Google Books. Daar kun je veel oudere boeken vinden die vrij beschikbaar zijn. Ook over bier en bierbrouwtechnieken.

JayDie

Ik heb gekeken in het boek van Twan Dohmen. De informatie die je zoekt (je eerste post in dit topic) staat daar niet in. Wel de benoeming van de brouwerij(en):

Citaat van: Twan Dohmen(...) De Groote Waaij van Th. Jenniskens en bij brouwerij Het Hert van familie Koppes. Ook was er nog L. Haffmans met brouwerij De Roobeek. (...) Onder aanvoering van Leopold Haffmans uit Well ontstond in 1915 aan de Maas bij Arcen De Vriendenkring. (...) De Drie Hoefijzers neemt de brouwerij tot slot in 1949 over

Brouwerstraat

Citaat van: JayDie op 13-09-2013  08:25 uIk heb gekeken in het boek van Twan Dohmen. De informatie die je zoekt (je eerste post in dit topic) staat daar niet in. Wel de benoeming van de brouwerij(en):

Ja inderdaad, had ik ook gelezen, brouwerij De Waaij Th. Jenneskens (De Grote Waaij heeft een recept gevonden, zij laten tegenwoordig volgens mij door de zevende hemel of De Raaf; Bombarie Bier brouwen).

Van de Roodebeecke zelf is weinig bekend, Het Hert wat meer maar deze brouwerij was vooral bekend vanwege de limonade Hertwell.

Inmiddels ben ik bij de familie van de brouwer aangeland, ze duiken de familiearchieven in.

Vergelijkbare Topics (7)

11097

Reacties: 13
Gelezen: 4437

30-11-2008 15:53 u
door Erick
44969

Reacties: 16
Gelezen: 1354

41112

Reacties: 5
Gelezen: 930

38522

Reacties: 13
Gelezen: 2456

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.