Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Plaatsen temperatuur sensor bij vergisting

Gestart door Ooievaar, 23-01-2013 22:35 u

Vorige topic - Volgende topic

Ooievaar

Ik ben erg benieuwd waar de temperatuur sensor bij gecontroleerd vergisten het best geplaatst kan worden?

ik heb nu de sensor onder bubbeltjes plastic aan de fles/emmer geplaatst. Dit lijkt een goed resultaat op te leveren.
Maar ik kan mij voorstellen dat de temperatuur niet homogeen verdeeld is in het wort waardoor het jongbier lokaal hogere temperaturen kan hebben?

Jacques

Hier hebben op het forum al diverse keren over gehad.

Je moet zorgen dat de sensor tegen de wand zit en van de omgevingslucht is afgeschermd.
Door de vergisting en koolzuurvorming komt er een stroming in het jongbier en wordt het bier vermengd.

Erwin

Deze week voor het eerst ook mijn temp-controller aangesloten, er staat twee vaten in de kast, de sensor is geklemd tussen beide, ter hoogte van het vloeistofnivo. Ik dacht nog bij het bepalen van de beste plek, zou er geen Infrarood foto's rondgaan van actieve vergistingen, of zelfs videos met de voortgang in Infrarood?

heijligers

Misschien iest voor Henielma's volgende uitbreiding van het Tcontrol IO systeem. Gecontroleerde vergisting met infrarood beeld  8)

Vergelijkbare Topics (7)

28063

Reacties: 4
Gelezen: 2156

38784

Reacties: 24
Gelezen: 3677

26320

Gestart door Boonie

Reacties: 5
Gelezen: 2762

21287

Reacties: 39
Gelezen: 11874

36438

Reacties: 6
Gelezen: 1753

34824

Reacties: 15
Gelezen: 4241

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.