Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Goedkoop bier

Gestart door pitt, 23-08-2012 20:23 u

Vorige topic - Volgende topic

wilwi

Ik zit hier gezellig een diabollo van Brewferm te drinken, heeeel lekker en 50% van de prijs die je normaal betaald.
Mijn tijd reken ik niet,heb ik voor mezelf.
Heb je al eens uitgerekend wat een week op reis je kost:
7 dagen van 24 uur = 168 uur en dat aan 15 euro netto = 2'520 euro... + de reiskosten zelf, en het kopen van drank...
Hiermee wil ik zeggen dat een leuke hobby die je nog eens wat bespaart ook mooi kan zijn en dat je toch je uren niet moet rekenen.  Zou leuk zijn als we per uur gaan fietsen, wandelen, vrijen, enz.
Schol

RobinB

Als je alleen de grondstoffen meetelt, ben je al gauw goedkoper uit dan commercieel bier.
Hoeveel je aan je installatie/apparatuur wilt besteden kan je natuurlijk zelf bepalen.

Citaat van: dennis op 24-08-2012  09:22 uOver zo goedkoop mogelijk brouwen. De meeste kosten zitten bij mij in de apparatuur. Dat zou veel goedkoper kunnen:
 - 'schroten' in een pan met een baseball knuppel of wijnfles
 - 1-staps maisch in koelbox die toch op zolder staat
 - 'filteren' met emmers van het dichtstbijzijnde frietkot Maak gebruik van een maischzak, voor € 1 bij de action (fijnmazige waszak)
 - koken in je grootste pan (of meerdere pannetjes) of grote weckpan voor een habbekrats vd vlooienmarkt
 - laten afkoelen in de lucht, evt wat blokken ijs toevoegen (wel rekening houden met de verdunning)
 - geen hopfilter maar gewoon trub laten bezinken en hevelen je kan ook gebruik maken van een meelzeef, veel mensen hebben die toch al.
 - korrelgist kan je gerust een keer of 5-10 hergebruiken (bij hygiënisch werken)

ff aangepast. :)

aldo

Als eerste hulde voor Koffie!
Citaat van: koffie op 24-08-2012  00:04 uNiemand zit hier omdat het goedkoop is, dat is bijzaak.
Sommige hier hebben nu eenmaal de kick, de drive van zelfgemaakte dingen eten/drinken.
Wat is lekkerder, een blik erwtensoep van Unox of een pan erwten soep die al 12 uur staat te pruttelen op het fornuis?
a.s. Weekend ga ik zelf pasta maken, en wellicht kaas. Anderen hier draaien hun eigen worst. Waarom? Omdat het kan.
Misschien is per liter je eigenbrouw biertje wel goedkoper als bier uit de winkel maar sinds ik brouw is me uitgave aan bier alleen maar gestegen! Ben nu bereid een eerlijke prijs te betalen voor lekker bier ipv goedkoop smaakloos spul in te slaan.

Voor bier geld hetzelfde als wat ik ook in andere voedingsmiddelen ontdek:
Goed voer is niet duur, slecht voer is gewoon te goedkoop!

heijligers

Citaat van: aldo op 11-09-2012  22:20 uBen nu bereid een eerlijke prijs te betalen voor lekker bier ipv goedkoop smaakloos spul in te slaan.
Helemaal eens.
Ik betaal nu regelmatig meer voor één flesje, dan een pilsdrinker voor een klein kratje betaalt.  :weetniet:

Het gaat nog steeds om de kwaliteit en niet om de kwantiteit  :lessmile:

Vergelijkbare Topics (7)

27329

Reacties: 11
Gelezen: 6496

19287

Reacties: 2
Gelezen: 2757

38184

Reacties: 4
Gelezen: 2038

21600

Reacties: 4
Gelezen: 4467

9757

Reacties: 9
Gelezen: 3679

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.