Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Doppen beugelfles

Gestart door guuz, 04-01-2011 13:28 u

Vorige topic - Volgende topic

guuz

Moi,

Ik ben bezig beugelflesjes 0.33 (Christoffel) te sparen. Kom er nu achter, dat de rubbertjes van een aantal flessen niet te vervangen zijn door nieuwe rubbers, zitten nl erg vast. Geprobeerd 1 met mes los te snijden, lukt niet echt. Zag, dat er een beetje wit materiaal mee kwam. Het lijkt wel, of de doppen van kunststof zijn en de rubbers gelijmd zijn. Vraag 1e klopt het, dat er kunsstof doppen gebruikt worden, 2e is er een mogelijkheid om rubbers los te weken of zoiets?  Gebruikt Grolsch nog steeds losse rubbers? Of is de enige oplossing nieuwe doppen te kopen?

vr grt,

Guuz

Oscar

Waarom wil je die rubbers los hebben? Zijn ze erg vuil?

Ronald_

Beugels los en als geheel even koken... (tenzij de rubbers zwart van de schimmel zijn)

Anton

Citaat van: guuz op 04-01-2011  13:28 u...Het lijkt wel, of de doppen van kunststof zijn en de rubbers gelijmd zijn. Vraag 1e klopt het, dat er kunststof doppen gebruikt worden...

Van Christoffel weet ik het niet, maar Grolsch heeft tegenwoordig wel kunststof doppen.

guuz

Citaat van: Oscar op 04-01-2011  16:00 uWaarom wil je die rubbers los hebben? Zijn ze erg vuil?

Moi Oscar,

De doppen eens goed bekeken en de rubbers vergeleken met nieuwen. Volgens mij hebben de flessen zeer lang dicht gezeten en zou de veerkracht van het rubber wel eens problemen op kunnen leveren. Gezien de prijs van een nieuw rubbertje, wil ik daarom geen enkel risico nemen en dus vervangen die hap.

vr grt,

Guuz.

guuz

Citaat van: Anton op 04-01-2011  18:11 uVan Christoffel weet ik het niet, maar Grolsch heeft tegenwoordig wel kunststof doppen.

Moi Anton,

Dat de doppen van kunststof zijn is eigenlijk niet het grote probleem. Kan dan echter geen mes gebruiken, doppen worden dan namelijk beschadigd. Ik had gehoopt, dat iemand een oplossing ( woordspeling?) zou hebben om de lijm op te lossen c.q. te laten loslaten.

vr grt,

Guuz.

Anton

...eh nee, daar weet ik geen oplossing voor... :weetniet:

Penners

Misschien in een oplossing van caustic soda!
Wel handschoenen aan doen.

Herman

Ik heb een lege op het aanrecht staan, inderdaad met het rubber vast aan de dop. Ik vermoed dat dit bewust is, in geval van beschadiging of niet schoon te maken zal wel de hele dop vervangen worden? Het lijkt me niet dat het rubber nog losgemaakt zal worden van dop.

SeekingBeer

Guuz zei:

Citaat van: guuz op 04-01-2011  13:28 uMoi,

Ik ben bezig beugelflesjes 0.33 (Christoffel) te sparen. Kom er nu achter, dat de rubbertjes van een aantal flessen niet te vervangen zijn door nieuwe rubbers, zitten nl erg vast. Geprobeerd 1 met mes los te snijden, lukt niet echt. Zag, dat er een beetje wit materiaal mee kwam. Het lijkt wel, of de doppen van kunststof zijn en de rubbers gelijmd zijn.

Dat kan ook een geval van spontane verlijming zijn, als die ... tegenwoordig echt kunststof doppen gebruiken en ook het aloude rubber vervangen door kunststof dan kan je gezeik krijgen.

Laatst had ik een meubel opnieuw gelakt met een mooie poly urethaan lak, leg ik er een paar dagen later een 12 jaar oude muismat op en het spul begint spontaan samen te smelten!

Al met al lijkt het me geen opzet: Als die Christoffer flessen echt statiegeld flessen zijn dan is het niet logisch om de rubbers te verlijmen.

Succes ermee.

guuz

Citaat van: Herman op 04-01-2011  22:46 uIk heb een lege op het aanrecht staan, inderdaad met het rubber vast aan de dop. Ik vermoed dat dit bewust is, in geval van beschadiging of niet schoon te maken zal wel de hele dop vervangen worden? Het lijkt me niet dat het rubber nog losgemaakt zal worden van dop.

Zou kwam ik er ook achter, maar van aantal flesjes was rubber er gewoon af te halen. Ik wacht wel tot ik ong. 30 flesjes heb en kijk dan wel hoeveel nieuwe doppen ik nodig ben.

vr grt,

Guuz.

guuz

Citaat van: SeekingBeer op 04-01-2011  23:48 uGuuz zei:

Dat kan ook een geval van spontane verlijming zijn, als die .... tegenwoordig echt kunststof doppen gebruiken en ook het aloude rubber vervangen door kunststof dan kan je gezeik krijgen.

Al met al lijkt het me geen opzet: Als die Christoffer flessen echt statiegeld flessen zijn dan is het niet logisch om de rubbers te verlijmen.

Succes ermee.

Moi,
Denk niet, dat het hier een spontane verlijming betreft, met mes geprobeerd los te snijden, lukte niet, kreeg het mes er zelfs niet tussen, sneed zelfs iets van de dop af. Er bleef daar gewoon een heel dun laagje rubber zitten. Ja, er zit wel statiegeld op.

vr grt,

Guuz.

Vergelijkbare Topics (7)

28474

Reacties: 28
Gelezen: 10787

33255

Reacties: 38
Gelezen: 7125

26166

Reacties: 11
Gelezen: 7519

43910

Reacties: 2
Gelezen: 878

43592

Reacties: 6
Gelezen: 1203

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.