Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Leffe blond

Gestart door hennie, 30-09-2004 13:17 u

Vorige topic - Volgende topic

hennie

Wie heeft er wel eens Leffe blond geprobeerd te kloonen en heeft een recept wat er op lijkt.

MO

Hennie,
Leffe blond is een lastige want de Leffe gist zit niet in de fles en is ook niet te koop bij Wyeast zover ik weet. Hop en moutsoorten zou ik ook niet zo gauw weten. Een vergelijkbare blonde is Affligem (ook van een grote brouwerij, nl Heineken), zie deze twee onderwerpen:

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,651.0.html

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,1181.0.html

fritz

MO, is de Leffe tripel niet hergist op fles?  ZOu je die gist dan niet kunnen gebruiken voor de blonde?

fritz

MO

Er staat bij ook bij dat er een gistdepot aanwezig is in de tripel. Maar is de kans niet groot dat Inbev bieren gepasteuriseerd zijn en/of dat er een afvulgist wordt gebruikt?

cornel

Vrienden,

De bieren van Leffe (blonde,bruin,radieuse=tripel)bevatten geen gist in de flessen.
Deze bieren zijn gefilterd en gepasturiseerd.
Welke giststam er gebruikt word weet ik helaas niet.

Groeten
Cornel

Herman

Ff inbreken, radieuse <> tripel. De laatste keer dat ik een Leffe Tripel heb gehad, zat er inderdaad een depot in. Helaas is dit al enige tijd geleden (of was het nu gelukkig, ik herinner me de smaak zo niet meer ;-) )

Herman

Adrie

Volgens een blinde smaaktest van Pint enige tijd geleden bleek dat de Leffe Tripel en de Hoegaarden Grand Cru (beiden van Interbrew) exact hetzelfde smaken en dus vermoedelijk hetzelfde bier is met een ander etiket. Maar dit terzijde.

Groeten,

A3

cornel

Mea culpa,mea culpa,

Sorry voor het misverstand,
Leffe heeft inderdaad een triple die hergist is op de fles, maar hier in België wordt deze
weinig geschonken bij mijn weten.
Kijk eens op www.Leffe.be   

cornel

Vergelijkbare Topics (7)

42726

Reacties: 1
Gelezen: 670

29775

Reacties: 1
Gelezen: 1884

13142

Gestart door Nerro

Reacties: 19
Gelezen: 5175

34414

Gestart door wh_birra

Reacties: 15
Gelezen: 3521

19515

Reacties: 8
Gelezen: 4952

38804

Reacties: 3
Gelezen: 1393

24496

Gestart door TJ

Reacties: 12
Gelezen: 4658

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.