Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Fruitboompje – Een Nectarine Ale

Gestart door Albertus, 26-09-2009 14:24 u

Vorige topic - Volgende topic

Albertus

Vandaag het bier van het fruit gehaald en overgeheveld naar fles.
Het SG is gedaald naar 1010. Veel verder zal het niet dalen, ik denk dat ik over een tot twee dagen kan bottelen.

De smaak was uitstekend. Een droog bier met een herkenbare nectarinesmaak.
Het wonderlijke is dat je de smaak van een normaal erg zoete vrucht herkent zonder dat de suikers aanwezig zijn. Met koolzuur er bij moet dit een lekker fris biertje worden.

Bert

Albertus

De Nectarine Ale is gebotteld.
Geëindigd op SG1009. Het is een licht-amber gekleurd bier geworden, licht-zuur fruitig met een herkenbare nectarinesmaak.
Het bier was volkomen helder, op de laatste drie flessen na waarbij van de bodem wat vruchtvlees meekwam.

Bert

Albertus

Vandaag de Nectarine Ale geprobeerd.

Het was het laatste flesje dat ik had gebotteld en het was voor 1/4 gevuld met restanten vruchtvlees. Dat laatste fungeerde kennelijk als kern voor de belvorming van de CO2 zodat het flesje na het openen langzaam begon over te stromen.

De smaak was echter uitstekend. Lichte moutsmaak, geen hop, geen bitterheid, niet zoet, fris-fruitig en een stevige nectarine smaak.
Een fantastische dorstlesser.
Wat mij betreft is dit experiment geslaagd, mede door opmerkingen die in deze draad zijn geplaats, allen bedankt :groots:

Bert

Adrie

Gisteravond heb ik samen met Bert dit bier geproefd en ik ga helemaal mee in Berts beschrijving hierboven. Dit is echt een bijzonder lekker en verfrissend fruitbier. Licht friszurig met een mooie nectarinesmaak. Jammer dat het geen zomer meer is, want dan drink je dit bier per liter.

Vergelijkbare Topics (7)

30524

Reacties: 8
Gelezen: 3550

19050

Reacties: 27
Gelezen: 7637

42249

Reacties: 19
Gelezen: 2658

25989

Reacties: 30
Gelezen: 8285

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.