Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bier voor pasen

Gestart door Muldermans, 15-02-2009 12:10 u

Vorige topic - Volgende topic

Muldermans

Momenteel staat mijn CCT nog vol, maar over 1,5 week ga ik deze bottelen. Dus dat betekent dat ik rond die tijd ook weer kan brouwen :D

Nu is het over 2 maanden pasen en gaan we bij familie eten, nu lijkt het me leuk om een zelf gemaakt paasbier te presenteren.
Het bier, moet dus redelijk snel te drinken zijn. Een licht bier dus, nu kan ik weer voor een weizen gaan en deze met WB-06 gaan vergisten (in tegenstelling tot mijn eerste weizen die met t-58 was vergist)
Mijn vader is een bierdrinker die van zoete en bittere bieren houdt, mijn zus is meer van de pils.
Het bier moet niet te ingewikkeld zijn, niet te veel ingrediƫnten, dit voor mezelf om zo beter smaken en invloeden te leren proeven.

Iemand een suggestie voor me? Het ontbreekt me momenteel even aan creativiteit. Deze keer ga ik niet maischen met mijn roerwerk, maar volgens de infusie methode die ik bij Herman geleerd heb (met dik beslag beginnen en d.m.v kokend water bij verwarmen).

Groet
Muldermans

Jacques

Je zou elk niet al te zwaar bier kunnen brouwen. Voorwaarde is wel dat een behoorlijke hoeveelheid gist gebruikt voor het enten. Je hebt de mogelijkheid om tijdens de lagering gist af te laten, gebruik die mogelijkheid.

Door de grote hoeveelheid gist gaat de gisting sneller maar ook de nagisting (lagering). Mijn ervaring is dat dergelijke bieren ook sneller rijpen. Gebruik niet te veel gist voor de hergisting op fles omdat dit voor bijsmaken kan zorgen.

Vergelijkbare Topics (7)

18824

Reacties: 55
Gelezen: 14614

669

Gestart door MO

Reacties: 22
Gelezen: 13129

37670

Reacties: 10
Gelezen: 2567

24237

Gestart door harry

Reacties: 58
Gelezen: 18110

42683

Reacties: 20
Gelezen: 1833

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.