Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Hertog Jan Weizener, gist vraag

Gestart door Muldermans, 05-01-2009 20:53 u

Vorige topic - Volgende topic

Muldermans

Weet iemand of de flesjes weizener van Hertog Jan gebruikt kunnen worden om gist op te kweken. Ik zag onderin de fles een sediment zitten, nu weet ik niet of Hertog Jan de boel pasteuriseert, waardoor de gistcellen overleden zijn..
Anders lijkt het me wel leuk om deze gist op te kweken.

Groeten
Muldermans

MO

Gewoon wat appelsap bij een depot gooien (uit zo'n handige steriele kinderkleinverpakking) en kijken of je activiteit krijgt. Volgens mij moet je het gewoon proberen.

BuBS

Of gewoon de hoegaarden gist gebruiken.

Kees

Gerb

William heeft deze gist met succes gebruikt, lees dit onderwerp eens. Schijnt ook nog goed bier te geven.

MO

Huh? William heeft toch de gist van La Trappe witbier opgekweekt?

Muldermans

Muldermans

En experiment in gang gezet, het flesje staat nu lekker op mijn router in een isolatiepakje.

Ben benieuwd, nu even genieten van het bier!

Gerb

Citaat van: MO op 05-01-2009  22:10 uHuh? William heeft toch de gist van La Trappe witbier opgekweekt?

OK, lekker bijdehand, ik zat fout dus.

goom

Ben wel benieuwd naar de Hertog Jan Weizener gist.

Muldermans

Nou het niveau in het waterslot is gestegen! Nu kan dit natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat het vannacht in de kamer wat kouder was dan nu. Ik hou jullie op de hoogte.

BuBS

CiteerBen wel benieuwd naar de Hertog Jan Weizener gist.

Hoog waarschijnlijk gewoon Hoegaarden gist, misschien is het ook wel gewoon een hoegaarden wit met wat kleurstof.
Bij de Inbev brouwerij konden ze geen Hoegaarden brouwen, problemen met de kleur.
Kijk, zo ontstaat de Hertog Jan Weizener
Sprak iemand van Inbev, hij mocht er niks over zeggen, maar wilde me ook niet tegen spreken? ???

BuBs

Oscar

:D :D  En dat vind ik nu geniaal gevonden... en nog zeer plausibel ook... :brouwen:

Henielma

Ik heb die gist opgekweekt en er drie liter bier mee gemaakt. Het opkweken ging goed. Zie onderstaand topic

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,11049.msg140238.html#msg140238

RobinB

Henielma

Nee nog niet, ik heb maar 10 flesjes. Dus al te vaak kan ik niet proeven. Ik zal dadelijk eens een flesje opentrekken.

Muldermans

Inmiddels begint de activiteit in het waterslot hier ook toe te nemen. Ben wel benieuwd of dit te gebruiken is, volgende week ga ik brouwen, wellicht ga ik voor een verassingsgisting :)

Muldermans

Nou de gist is volgens mij over zijn hoogtepunt heen, dus ik heb hem koel weg gezet om maandag weer wakker te maken. Ben erg benieuwd

Vergelijkbare Topics (7)

41697

Reacties: 15
Gelezen: 2076

29462

Reacties: 18
Gelezen: 5585

14913

Gestart door lethalbyte

Reacties: 7
Gelezen: 2330

35088

Reacties: 9
Gelezen: 2492

21645

Reacties: 44
Gelezen: 13753

38165

Reacties: 4
Gelezen: 1267

25353

Reacties: 10
Gelezen: 3007

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.