Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Weckkapjes geschikt voor eurofles?

Gestart door Johannes, 31-10-2008 16:36 u

Vorige topic - Volgende topic

Johannes

Ik wil mijn starterwort kunnen bewaren in bierflesjes. Deze flesjes zou ik kunnen afsluiten met kroonkurken, alleen kan ik dan eventuele drukopbouw door infectie niet in de gaten houden. Weet iemand of deze kapjes geschikt zijn voor euroflessen? Of 75cl flessen? EBC, jij gebruikt toch ook zoiets?

Oscar

Zijn deze niet iets te groot ? gezien het voorbeeld plaatje ? Bij vanrein hebben ze ook zo-iets :

Deze kunnen ook een beperkte druk aan, dus zullen bij overdruk er ook af floepen

Ronnie

Alleszins op 75 cl flessen = OK.
In vorig leven nog gebruikt voor bewaarsap (fruitsap).
Op de 33cl nog niet gedaan en kan het niet meer proberen. De weckketel staat bij mijn dochter en die kapjes waren zo oud als de straat, weggegooid dus..

Die PE dingetjes hierboven zijn voor wijnflessen dacht ik.

Johannes

Die dingen van van Rein lijken me niet geschikt het doel is om wort in de flessen te doen en de dopjes vacuum te laten zuigen. Ik twijfel aan de afsluitbaarheid van die dingen.

Ronnie, dank je ik heb ook nog een lading 37,5 cl flessen. Kan ik deze mooi voor dit doel gebruiken.

Johannes

Ik zie trouwens dat er een no1 'voor kleine flessen' en een no2 voor wijnflessen is. Wellicht dat no1 past. Ik bestel ze denk ik maar beide het zijn de kosten ook niet, afgezien van evt. verzendkosten...

Oscar

Citaat van: Johannes op 31-10-2008  17:07 uafgezien van evt. verzendkosten...

Regel eens een Brouwland verdeler in jullie regio ben je ook van die verzendkosten af, dat verlaagd weer de drempel om kleine dingetjes te bestellen.  ;)

Johannes

Waar kan ik een Brouwland verdeler bestellen?

Oscar

Citaat van: Johannes op 31-10-2008  17:57 uWaar kan ik een Brouwland verdeler bestellen?

Iemand zal dat dan moeten willen doen (extra handeltje), en dan verder met Brouwland regelen...

bob

Hoi Johannes, als je de kokend hete starterwort in een goed schoongemaakte Hak-pot (of ander merk) doet en tot de rand afvult, daarna deksel erop en op de kop af laten koelen, trekt ie vanzelf vacuüm.
Ik bewaar het in de vriezer.

EBC

Johannes, Ik gebruik van die 1 liter sapflessen (Looza voor de Belgen). De doppen kan je hergebruiken, niet te hard vastschroeven, toch wel 3x en anders nieuw kopen voor een paar centen bij Brouwland.
Na of tijdens het koken van mijn brouwsel vul ik ze tot de rand toe vol. Rubber handschoenen dragen want 100 ÂșC is heet!!! Dop erop en klaar. Die flessen zijn natuurlijk schoon en de doppen ook...
Voor het maken van een starter leng ik eventueel bij tot SG 1040, kook ik het op, koel het af. Echt gehopt wort voor echte gist. Als je niet extreem belucht wordt het niet zo kneiterzuur en kan je het gewoon in zijn geheel aan je bier toevoegen.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.