Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Zelf vullen van fusten

Gestart door Cisdevésser, 20-02-2005 12:51 u

Vorige topic - Volgende topic

Welke fusten worden het meeste gebruikt en waarom dit type ?

Heineken thuistap
bavaria thuistap
5-liter vaatjes
soda kegs
brouwerij fusten
overige

Cisdevésser

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om zelf vaatjes te gaan vullen en vraag me af wat onze medebrouwers gebruiken en waarom ze voor deze oplossing gekozen hebben.

Groetjes.........Cis  :clownsmile:

Eduard

Ik heb in NL de 5-liter-vaatjes gebruikt. Deze zijn gemakkelijk te gebruiken via het ingebouwde kraantje of een aansluiting met CO2-patroon. In de toekomst hoop ik Soda-kegs te gaan gebruiken. Deze kegs kunnen meer druk aan, zijn groter, en er zijn meer koppelstukken verkrijgbaar.

Huub Krekels

Hoe lang gaan die 5 liter vaatjes mee. Als deze lang leeg staan krijg je dan geen metaalachtig smaakje aan het bier? Wie heeft nog meer ervaring met deze vaatjes.?  :lessmile:

Gr.

Huub.

Bas

Zulke vaatjes zijn van blik gemaakt. Om te voorkomen dat ze gaan roesten, zit er aan de binnenkant een dunne coating laag op. Zodra die laag beschadigd raakt, zal zo'n vaatje gaan roesten (vandaar de metaalsmaak) en kun je ze niet meer hergebruiken. De coatinglaag is erg gevoelig, en raakt vaak beschadigd als je de (ontluchtings)dop aan de bovenkant eraf haalt om te vervangen door een gummi dop. Daarom moet je bij dat soort vaatjes altijd heel voorzichtig zijn met de kraantjes en de dop bovenop. Als je voorzichtig bent kunnen ze met gemak een keer of 10 mee.

Grt, Bas H.

braumeister

Is het ook mogelijk de vaatjes van de Heineken Thuistap te vullen. Hoe werkt dit dan?

Edgar

Citaat van: braumeister op 21-05-2005  10:56 uIs het ook mogelijk de vaatjes van de Heineken Thuistap te vullen. Hoe werkt dit dan?

Deze vraag wordt in een andere thread behandeld:

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,1062.0.html

:degroeten:

Vergelijkbare Topics (7)

5092

Reacties: 17
Gelezen: 7726

1042

Reacties: 10
Gelezen: 10505

35999

Reacties: 34
Gelezen: 21107

11674

Reacties: 18
Gelezen: 13498

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.